Trenduri în comunicare, în România, în 2016: Hortensia Năstase mizează pe mobile, integrare şi relevanţă

Mediafax vă prezintă, începând de astăzi, previziunile unor specialişti cu realizări din industria de comunicare (media, advertising, digital etc.), referitoare la ceea ce se va întâmpla în piaţa românească în 2016. Hortensia Năstase, vicepreşedinte Creative Services la Lowe Group, vede lucrurile din unghiul comunicării de brand şi pune accentul pe mobile, integrarea mesajului pe mai multe suporturi şi bătălia pentru atenţia consumatorului.

Urmărește
1151 afișări
Imaginea articolului Trenduri în comunicare, în România, în 2016: Hortensia Năstase mizează pe mobile, integrare şi relevanţă

Trenduri în comunicare, în România, 2016: Hortensia Năstase mizează pe mobile, integrare şi relevanţă

1. Mobile

Îmi pun toţi banii nu pe mobile marketing per se, ci pe modul inteligent în care vom înţelege că gadget-urile ne îmbunătăţesc şi augmentează viaţa, pentru că ne ajută să ajungem la consumator în cel mai direct şi personal mod cu putinţă, până pe perna lui. O aplicaţie sau un site nu înseamnă nimic. Dar ajung să însemne totul dacă facem legătura cu ce îl preocupă pe omul de la capătul firului, dacă intrăm măcar pe unul dintre cele trei paliere care îl interesează realmente: fie îi dăm ceva ce are o utilitate reală în viaţa lui, rezolvându-i o problemă, fie îi dăm o bucată de entertainment care să îl ajute să se pună într-o lumină mai bună în faţa prietenilor - să nu uităm că trăim o viaţă Instagram-ready, în care de multe ori facem lucruri în viaţa offline doar pentru că vor da bine în online! -, fie îi arătăm empatie, fiind prezenţi acolo unde există o cauză socială care contează pentru el.

2. Integrare

Vom continua să vedem prelungirea obsesiei integrării – care este un efect firesc al faptului că, astăzi, clienţii aşteaptă idei mai puternice, structuri mai simple şi costuri mai bune. Aşa că alianţele şi fecundările dintre discipline vor fi din ce în ce mai numeroase. Asta înseamnă că cele mai de succes campanii nu se vor mai crampona în spotul de 30 de secunde, ci vor merge mai căutat spre a scrie o fărâmă de cultură urbană, prin creativitate, utilitate şi entertainment.

3. Relevanţă

Consumatorii noştri se concentrează timp de maxim 6 secunde. După care, i-am pierdut. Se uită la smartphone de patru ori pe noapte dacă bingaie lângă ei. Dimineaţa, petrec mai mult timp verificând mailurile decât luând micul dejun. Peste zi, îşi verifică smartphone-ul de 20 de ori pe oră – asta înseamnă odată la fiecare trei minute! Brandurile trăiesc un război mondial în care miza este timpul oamenilor. Fiecare secundă câştigată este un procent în plus în vânzări. Iar ca să atragi atenţia oamenilor pe care îi enervezi când le întrerupi spotul pe Youtube sau chatul pe Facebook, trebuie să bifezi criteriul RELEVANŢĂ dacă vrei să fii luat în considerare ca brand.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici