- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (14.04.2010, 11:18)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un set de principii de marketing, adoptat de principalii jucători din online, în vigoare de la 1 mai
Mai multe grupuri media, regii de vânzări şi companii online au adoptat un set de principii pentru gestionarea campaniilor de performance marketing pe site-urile pe care le administrează, care va intra în vigoare de la 1 mai.
Urmărește
376 afișări
Un set de principii de marketing, adoptat de principalii jucători din online, în vigoare de la 1 mai (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)
Grupurile media, regiile de vânzări interactive şi companiile online AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst România şi Splendid Interactive anunţă că au decis de comun acord adoptarea unui set de principii care să guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editează şi/sau le reprezintă din punct de vedere al vânzării spaţiilor de publicitate.
Prin adoptarea setului de principii enunţat mai jos, acestea îşi propun să facă încă un pas în direcţia maturizării industriei de publicitate online din România, prin furnizarea unui cadru coerent care să răspunda nevoii de stimulare a performanţei campaniilor online, indiferent de forma în care este cuantificată aceasta - prin atragerea de utilizatori pe site-urile clienţilor, prin generarea de lead-uri sau de acţiuni etc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moldova își crește bugetul pentru apărare. Parlamentul a aprobat o nouă strategie pe 10 ani
-
Surpriză: Oreshnik, racheta minune a lui Vladimir Putin cu care face ravagii în Ucraina, are componente de producţie occidentală
-
Criza politică din Coreea de Sud se adânceşte: Parlamentul a votat şi pentru destituirea preşedintelui interimar
-
Putin afirmă că premierul slovac Robert Fico s-a oferit să intermedieze negocierile de pace dintre Rusia şi Ucraina
Această decizie vine într-un context în care internetul a devenit un mediu de comunicare de masă, gradul de penetrare depăşind deja 60% în mediul urban, potrivit cifrelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor.
Astfel, internetul este singurul mediu care poate oferi clienţilor de publicitate nu numai publicitate de brand - ca televiziunea, radioul, presa scrisă sau outdoor-ul -, ci şi posibilitatea de a interacţiona direct cu actualii şi potenţialii consumatori, metodă specifică publicităţii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.
Companiile care au adoptat acest set de principii îşi propun astfel să dezvolte şi să promoveze către clienţii de publicitate interesaţi de soluţii de performance marketing campanii construite pe următoarele principii:
1. Utilizarea, în exclusivitate, a unor sisteme bazate pe link-uri text, însoţite sau nu de o imagine grafică, reclamele de tip display urmând a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach şi creare de awareness. Se urmăreste astfel diferenţierea clară între cele două categorii de obiective urmărite preponderent de clienţi (brand awarness şi performanţă), atât prin mijloacele de promovare utilizate, cât şi prin modul de tarifare (cost-per-click/ cost-per-lead/ cost-per-action/ cost-per-sale/ cost-per-thousand).
2. Recomandarea grupului de iniţiativă este de a se folosi imagini care prezintă produsul sau serviciul promovat (doar în situaţii excepţionale şi logo-ul clientului de publicitate), însoţite de prezenţa obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care să determine utilizatorii să acceseze link-ul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovată, fapt care va creşte eficienţa şi rata de răspuns.
3. Totodată, vânzarea spaţiilor se va face în regim de run-of-network şi/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe întreaga reţea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemănător), încurajându-se targetarea reclamelor în funcţie de cuvinte şi expresii cheie sau criterii demografice, urmărindu-se astfel creşterea ratei de click şi, implicit, a eficienţei campaniilor de promovare online derulate, atât în interesul publisherilor, cât şi al agenţiilor de media şi, mai ales, al clienţilor.
Lista principiilor stabilite de grupul de iniţiativă rămâne deschisă pentru alte propuneri, dar şi pentru alţi publisheri, grupuri media, regii interactive, agenţii digitale şi de media, precum şi pentru clienţii care doresc să contribuie constructiv la maturizarea pieţei online din România.
Companiile care au adoptat acest set de principii au fost de acord ca, începând cu data de 1 mai, să aplice principiile şi recomandările de mai sus, în vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe reţelele de site-uri pe care le gestionează.
Informat despre iniţiativa propusă de către unii dintre membrii săi, de a stabili un prim set de principii pentru performance marketing, Consiliul Director al IAB România a comunicat faptul că "intenţionează să înfiinţeze un grup de lucru care să studieze şi să construiască recomandări şi bune practici în domeniul acestui tip de campanii. IAB România încurajează iniţiativele de autoreglementare a pieţei de publicitate online care pot conduce la dezvoltarea şi maturizarea acesteia".
Citește pe alephnews.ro: Platforma de socializare X a lui Elon Musk devine un experiment social
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără pe salata boeuf, de Crăciun? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Cristina Demetrescu ne spune care sunt cele 2 zodii care își vor schimba radical viața în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe