Cunoscută sub denumirea „Legea blogurilor”, măsura prevede că orice platformă online care are zilnic peste 3.000 de vizualizări va fi considerată echivalentul unei publicaţii, astfel că va avea responsabilităţi în privinţa veridicităţii informaţiilor difuzate.
În plus, măsura legislativă obligă autorii materialelor difuzate pe bloguri să îşi dezvăluie identităţile reale online.
Companiile care oferă platforme pentru căutări online şi reţelele de socializare vor trebui să menţină baze de date cu sediul în Rusia, informaţiile urmând să fie stocate cel puţin şase luni.
„Această lege va reduce numărul vocilor critice de pe Internet”, a reacţionat Galina Arapova, directorul Centrului pentru Protejarea Mass-Media.
„Aceste măsuri fac parte dintr-o campanie de restricţionare şi chiar oprire a Internetului în Rusia”, a acuzat analistul Anton Nosik.
În urmă cu câteva săptămâni, Vladimir Putin a declarat că Internetul „a fost conceput şi s-a dezvoltat” ca proiect al Agenţiei Centrale de Informaţii din Statele Unite (CIA).