YouTube vrea să lanseze un serviciu pe abonament de streaming de muzică. Clipurile unor artişti ca Adele şi Radiohead ar putea fi BLOCATE

Divizia YouTube a Google a anunţat că intenţionează să lanseze un serviciu contra cost de streaming de muzică, care va exclude reclamele, pentru care a primit deja critici de la organizaţii ale producătorilor privind termenii nefavorabili ai contractelor impuse de companie.

Urmărește
2448 afișări
Imaginea articolului YouTube vrea să lanseze un serviciu pe abonament de streaming de muzică. Clipurile unor artişti ca Adele şi Radiohead ar putea fi BLOCATE

YouTube intenţionează să lanseze un serviciu pe abonament de streaming de muzică (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

YouTube a intrat în parteneriat cu sute de producători de muzică, companii mari dar şi independenţi, pentru noul serviciu, a comunicat compania, confirmând astfel informaţii care circulau de mai mult timp.

Decizia vine în contextul criticilor unor organizaţii din domeniul muzical privind planurile YouTube de a bloca conţinutul unor case de producţie de pe site-ul de înregistrări video al companiei, accesat liber, dacă acestea nu semnează acorduri să participe la noul serviciu de streaming contra cost.

Propunerile YouTube sunt "foarte dezavantajoase şi nu sunt negociabile", a afirmat într-un comunicat în luna mai organizaţia Worldwide Independent Music Industry Network.

YouTube a refuzat să comenteze asupra termenilor acordurilor, dar a afirmat că noul său serviciu va aduce noi resurse financiare industriei muzicale.

"Adăugăm funcţii pe bază de abonament pentru muzică pe YouTube pentru a aduce partenerilor noştri din industria muzicii noi venituri, suplimentar faţă de sutele de milioane de dolari pe care YouTube le generează pentru ei în fiecare an", a notat compania.

YouTube a semnat deja contracte cu 95% din casele de producţie cu care avea deja acorduri pentru distribuirea de conţinut muzical susţinut de reclame, a declarat o sursă apropiată situaţiei. Blocarea unor case de producţie să difuzeze prin serviciul gratuit al YouTube ar putea fi necesară pentru a asigura o experienţă unitară a serviciului plătit, a spus sursa.

Efectul noului serviciu al YouTube: Clipurile unor artişti ca Adele şi Radiohead ar putea fi blocate

YouTube va bloca videoclipurile unor artişti precum Adele, Arctic Monkeys şi Radiohead după ce anumite case de discuri independente au refuzat să semneze contractul de acceptare a condiţiilor tarifare pentru noul serviciu de difuzare în streaming pe bază de abonament ce va fi lansat de acest site.

Platforma YouTube va începe să blocheze aceste videoclipuri "în zilele următoare", a declarat Robert Kyncl, directorul diviziei de operaţiuni comerciale a site-ului, o filială a grupului Google, citat de ediţia de miercuri a publicaţiei Financial Times.

Potrivit AFP, Robert Kyncl spune că acele case de discuri care au semnat noile condiţii tarifare reprezintă 95% din industria muzicală. Dar, potrivit Financial Times, anumite case independente importante, precum XL Recordings, The XX şi Domino, refuză să semneze.

La sfârşitul lunii mai, casele independente au anunţat că YouTube le-a ameninţat cu retragerea repertoriului lor de pe site, dacă vor refuza condiţiile tarifare propuse, pe care ele le consideră "foarte nefavorabile" şi "care nu sunt negociabile".

Sindicatul francez al producătorilor independenţi a declarat că dacă YouTube nu îşi va revizui poziţia, "organismele profesionale care reprezintă interesele acestui sector de activitate vor fi constrânse să se adreseze Comisiei Europene".

Anul trecut, gigantul american a oprit pentru o vreme difuzarea reclamelor care însoţesc videoclipurile muzicale pe platforma sa, în cadrul dificilelor negocieri cu SACEM (Uniunea compozitorilor din Franţa) şi cu marii editori internaţionali, privându-i pe posesorii drepturilor de autor de această sursă de remunerare.

Noul serviciu contra cost al YouTube ar urma să fie lansat la sfârşitul verii şi va permite abonaţilor să asculte muzică fără niciun fel de reclame, a spus o sursă a Reuters. În plus, utilizatorii vor putea asculta muzică offline sau un disc întreg al unui artist.

Serviciile de streaming de muzică, precum Spotify şi Pandora, devin tot mai populare în rândul consumatorilor, odată cu declinul descărcării de muzică în format digital. Apple a anunţat, în luna mai, achiziţia companiei de streaming de muzică Beats pentru 3 miliarde de dolari.

Google a lansat în 2013 un serviciu de abonament pentru muzică Play All Access, la 9,99 de dolari, iar noul produs al YouTube ar putea funcţiona în coordonare cu Play, astfel încât consumatorii să nu fie nevoiţi să se aboneze la două servicii separate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici