21.000 de joburi noi scoase în piaţă de companiile mici în această toamnă

Start-up-urile şi companiile mici, cu maximum 50 de angajaţi, au început toamna cu 21.000 de joburi noi scoase în piaţă pentru candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă, arată un raport recent.

Urmărește
388 afișări
Imaginea articolului 21.000 de joburi noi scoase în piaţă de companiile mici în această toamnă

21.000 de joburi noi scoase în piaţă de companiile mici în această toamnă

De la începutul anului şi până acum, 131.000 de joburi noi au fost postate de companiile mici şi nou înfiinţate.

Domeniile în care s-a recrutat cel mai mult au fost servicii, retail, transport - logistică, turism, industria alimentară şi construcţii.

„Companiile mici şi start-up-urile rămân active pe piaţa muncii şi deţin aproximativ o treime din numărul total de joburi postate în acest an. Chiar dacă în anumite domenii, cum ar fi retailul, serviciile ori industria alimentară, se luptă cu angajatori mari, cu branduri puternice şi cu acoperire extinsă la nivel naţional, sunt o opţiune foarte bună pentru candidaţii tineri aflaţi la început de carieră, pentru cei care caută o reconversie sau pentru cei care sunt atraşi de proiectele antreprenoriale”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.

Majoritatea job-urilor postate se adresează candidaţilor din segmentul entry level (0 – 2 ani de experienţă), mid level (2 – 5 ani de experienţă) şi fără experienţă. De altfel, comparativ cu luna trecută, pe segmentul „fără experienţă” s-a înregistrat o creştere a numărului de locuri de muncă noi. Cel mai puţin căutaţi sunt seniorii (peste 5 ani de experienţă) şi managerii. Aproape 90% dintre angajatorii mici caută candidaţi care să lucreze full-time. Deschiderea acestora faţă de contractele part time, cele sezoniere sau faţă de internship-uri şi voluntariat este mai mică decât în cazul companiilor de dimensiuni mai mari.

Bucureşti şi Ilfov, Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov, Sibiu şi Timişoara sunt oraşele în care există cele mai multe opţiuni pentru candidaţii care vor să lucreze într-un start-up sau într-o companie cu cel mult 50 de angajaţi.

„Aceşti angajatori nu fac recrutări masive, însă este o categorie de companii foarte bine reprezentată pe piaţa muncii. Spre exemplu, în ultimele două luni, aproape 4.000 de companii cu maximum 50 de angajaţi, respectiv start-up-uri şi companii mici, au fost active cu cel puţin un anunţ de angajare pe platformă”, adaugă Roxana Drăghici.

50% dintre anunţurile postate pe acest segment de companii au salariul afişat, procent care este cu 10% mai mare decât media generală a pieţei.

„Transparenţa, în special cea salarială, este apreciată de candidaţi şi poate fi un argument extrem de convingător pentru a aplica la un anumit angajator. Inclusiv pentru companii este o soluţie pentru a merge mai ţintit către candidaţi şi pentru a evita situaţiile în care pierd aplicanţi în urma unor negocieri salariale eşuate”, mai spune Roxana Drăghici.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici