Acţionarii Fondului Proprietatea votează în octombrie dacă acordă actualului administrator un nou mandat de doi ani

Acţionarii Fondului Proprietatea (FP) vor decide la sfârşitul lui octombrie dacă vor continua contractul de administrare cu Franklin Templeton, dar şi în privinţa acordării unui mandat, de doi ani, unei societăţi a Franklin Templeton din Luxemburg, în contextul alinierii la reglementările UE.

Urmărește
129 afișări
Imaginea articolului Acţionarii Fondului Proprietatea votează în octombrie dacă acordă actualului administrator un nou mandat de doi ani

Acţionarii Fondului Proprietatea votează în octombrie dacă acordă actualului administrator un nou mandat de doi ani (Imagine: Andreea Balaurea / Mediafax Foto)

"În conformitate cu prevederile Articolului 9.6 din Contractul de Administrare a Investiţiilor din data de 29 aprilie 2014, acţionarii decid asupra continuării sau nu a mandatului Franklin Templeton Investment Management Limited United Kingdom Sucursala Bucureşti în calitate de societate de administrare a investiţiilor şi administrator unic", se arată în convocatorul transmis, miercuri, de Fondul Proprietatea Bursei de Valori Bucureşti.

Acţionarii, chemaţi să voteze pe 29 octombrie, vor analiza un raport al Franklin Templeton privind performanţa, aferent perioadei 1 octombrie 2014 - 30 iunie 2015, precum şi o analiză a Comitetului Reprezentanţilor (CR) asupra acestui raport.

Contractul de management a cerut ca în perioada octombrie 2014 - iunie 2015 discountul să se situeze la un maxim de 15% pe parcursul a două treimi din şedinţele din acest interval. Fondul Proprietatea a dipus de o oarecare marjă în această privinţă, în funcţie de condiţiile pieţei sau politicile autorităţilor de reglementare.

"Raportul privind Performanţa, împreună cu Raportul de Analiză al CR vor fi analizate de către acţionari în cadrul AGA din luna octombrie. Ordinea de zi a fiecărei AGA din luna octombrie va da acţionarilor posibilitatea de a vota cu privire la (i) continuarea sau încetarea prezentului Contract de Administrare şi a mandatului S.A.I., orice încetare propusă asigurând încetarea concomitentă a mandatului S.A.I. şi a Contractului de Administrare şi la (ii) procedura de selecţie a unui nou Administrator unic şi societate de administrare a investiţiilor, în cazul în care acţionarii votează în favoarea încetării Contractului de Administrare şi a mandatului S.A.I. O astfel de procedură va fi întocmită de către S.A.I. şi agreată cu CR înaintea includerii acesteia în cadrul proiectului de hotărâre a AGA din luna octombrie", arată articolul 9.6 din contractul de administrare, invocat în convocator.

Dacă acţionarii nu aprobă continuarea administrării de către Franklin Templeton, trebuie să decidă încetarea mandatului şi a contractului.

Mandatul ar urma să înceteze la numirea unui nou administrator, dar nu mai târziu de 22 mai. Totodată, acţionarii trebuie să decidă asupra procedurilor pentru selectarea unui nou administrator.

În cazul în care acţionarii decid să acorde un nou mandat societăţii Franklin Templeton, aceştia trebuie să aprobe înlocuirea administratorului actual, Franklin Templeton Investment Management Limited United Kingdom Sucursala Bucureşti, cu o altă entitate din grup "în vederea conformării cu Directiva 2011/61/UE privind administratorii de fonduri de investiţii alternative şi legile şi reglementările naţionale de implementare a acesteia", se arată în convocator.

În acest context, acţionarii trebuie să revoce începând cu 1 aprilie 2016, (ultima zi de mandat fiind 31 martie 2016), a Franklin Templeton Investment Management Limited United Kingdom Sucursala Bucureşti din funcţia de administrator unic, aprobarea încetării contractului de administrare fiind efectivă şi condiţionată de aprobarea numirii, începând cu data de 1 aprilie 2016, ca administrator a Franklin Templeton International Services, înregistrată în Luxemburg.

Numirea Franklin Templeton International Services ca administrator este propusă acţionarilor cu un mandat de 2 ani, începând cu data de 1 aprilie 2016, potrivit convocatorului transmis Bursei.

Mandatul actual, de doi ani, expira la 30 septembrie 2016, dar din cauza implemementării directivei privind administrarea fondurilor de investiţii alternative, actualul mandat trebuie să se încheie mai devreme.

De asemenea, FP propune acţionarilor şi creşterea remuneraţiei brute lunare a fiecărui membru al Comitetului Reprezentanţilor la suma de 20.000 lei/lună, începând cu data de 1 noiembrie 2015, precum şi aprobarea bugetului Fondul Proprietatea aferent anului 2016.

Acţionarii vor decide şi asupra unui nou program de răscumpărare de acţiuni, în cadrul căruia FP va putea face achiziţii, într-un interval de 18 luni de la data publicării în Monitorul Oficial, dar fără ca acţiunile deţinute de companie să depăşească 10% din valoarea capitalului social subscris la data relevantă.

Fondul Proprietatea a început săptămâna trecută cel de-al şaselea program de răscumpărare de acţiuni, în cadrul căruia poate achiziţiona aproape 8% din titluri. Al şaselea program de răscumprare de acţiuni a fost aprobat de acţionari la finele lunii aprilie. Programul de răscumpărare are drept scop reducerea capitalului social.

Fondul nu poate deţine mai mult de 10% din acţiunile proprii, iar la lansarea celui de-al şaselea program avea în posesie 227.572.250 de titluri, reprezentând o participaţie de 2,03%, achiziţionate în cadrul celui de-al cincilea program de răscumpărare, încheiat la sfârşitul lunii iulie. Lansarea celei de-a şasea runde a devenit posibilă după ce ASF a avizat în luna august anularea celor 990.855.616 acţiuni preluate prin cel de-al patrulea program de achiziţii.

Acţiunile Fondul Proprietatea se aflau miercuri în creştere cu 0,3% după aproape două ore de operaţiuni pe bursă, capitalizarea companiei fiind de 8,9 miliarde lei (2 miliarde euro). Fondul administrează active de 12,15 miliarde lei (2,75 miliarde euro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici