O creştere bruscă a cererii de bunuri de consum în timpul pandemiei a creat blocaje majore de aprovizionare în întreaga lume, ceea ce a avut un impact asupra ofertei de nave-container şi a containerelor pentru transportul mărfurilor.
Oficialii din transporturi şi porturi se aşteaptă ca întreruperile lanţului de aprovizionare la nivel mondial să se extindă până în 2022.
„Actuala creştere a tarifelor de transport de marfă va avea un impact profund asupra comerţului şi va submina redresarea socio-economică, în special în ţările în curs de dezvoltare, până când operaţiunile de transport maritim vor reveni la normal”, a declarat secretarul general al UNCTAD, Rebeca Grynspan.
În analiza sa privind transportul maritim pentru anul 2021, UNCTAD a afirmat că actuala creştere bruscă a tarifelor de transport al containerelor, dacă se menţine, ar putea majora nivelul preţurilor de import la nivel mondial cu 11%, iar nivelul preţurilor de consum cu 1,5% între momentul actual şi 2023.
„Se aşteaptă ca impactul să fie mai semnificativ pentru economiile mai mici, care depind în mare măsură de bunurile importate pentru o mare parte din nevoile lor de consum”, a precizat UNCTAD.