Ambasadorul Franţei: România are nevoie de infrastructură conectată cu Occidentul. Întârzierile la export costă

Ambasadorul Philippe Gustin a declarat, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest şi întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

Urmărește
639 afișări
Imaginea articolului Ambasadorul Franţei: România are nevoie de infrastructură conectată cu Occidentul. Întârzierile la export costă

Ambasadorul Franţei: România are nevoie de infrastructură conectată cu Occidentul. Întârzierile la export costă (Imagine: Cosmin Dan/Mediafax Foto)

"E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară, aeroportuară care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală, pentru că firmele care activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu Renault, cu 3% (contribuţie) la PIB-ul României, 10% din exporturile României. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Şi maşinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri şi fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault-Dacia. Bineînţeles că infrastructura e importantă pentru România, pentru dumneavoastră, pentru mine, pentru cei care călătoresc, pentru a ajunge mai uşor dintr-o localitate în alta, dar e la fel de importantă pentru investitori ca să fie legaţi de restul Europei", a declarat Philippe Gustin.

Diplomatul francez a spus că Renault s-a plâns de mai multe ori de această problemă, precizând că ar fi bună o autostradă care să lege Piteştiul de Ungaria.

"Există deja autostrada Piteşti-Constanţa, pentru că o parte din maşini pleacă din Portul Constanţa, dar ar fi bună şi o legătură între Piteşti şi Ungaria, pentru conectarea cu autostrăzile spre Europa Occidentală, Germania, Franţa. Vedeţi unde ajung maşinile construite la Piteşti, e un succes Dacia, se exportă din ce în ce mai mult în ţările occidentale. Rezultatele pieţei auto din ianuarie arată că Dacia este marca ce a crescut cel mai mult în Franţa. Industria auto de la Dacia Renault trebuie ajutată pentru a deveni mai competitivă", a spus ambasadorul Franţei.

Pe de altă parte, Gustin a subliniat că investitiţiile franceze în România merg bine, în pofida crizei, motiv pentru care, în perioada 11-12 februarie, Ambasada Franţei va organiza la Bucureşti un forum economic, la care vor participa reprezentanţii unor companii şi investitori din mai multe ţări din regiune.

Un obiectiv al forumului este "rolul pe care România îl poate juca în mediul geopolitic şi economic al regiunii. E ţara cea mai populată din regiune, e o ţară cu stabilitate politică, dacă ne uităm la ce se întâmplă în jurul frontierelor sale. E o ţară ce poate fi interesantă pentru o companie care poate să se extindă şi în alte ţări din jur. De aceea organizăm aici acest forum regional, care va permite investitorilor de a intra în contact cu firme din diferite ţări din zonă, timp de două zile, la Bucureşti", a explicat Philippe Gustin.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici