Ambiţiile Volkswagen şi Mercedes privind maşinile electrice se lovesc de necazuri

Intenţia industriei auto germane de a prelua coroana vehiculelor electrice de la Tesla a deviat de la cursul stabilit în această săptămân, în urm unor eşecuri pentru Volkswagen şi Mercedes-Benz.

Urmărește
4153 afișări
Imaginea articolului Ambiţiile Volkswagen şi Mercedes privind maşinile electrice se lovesc de necazuri

Ambiţiile Volkswagen şi Mercedes privind maşinile electrice se lovesc de necazuri

VW intenţionează să amâne cu cel puţin doi ani proiectul său cheie Trinity, nava amiral a vehiculelor electrice, din cauza unor defecţiuni software, potrivit unei persoane familiare cu situaţia, punând sub semnul întrebării ambiţioasa lansare de 52 de miliarde de euro a vehiculelor electrice, prezentată ca fiind cea mai mare din industrie. De asemenea, Mercedes a redus preţurile pentru emblematica EQS EV în China cu aproximativ 33.000 de dolari, după ce a judecat greşit piaţa.

Aceste evoluţii reprezintă un semnal de alarmă pentru industria care investeşte fonduri fără precedent în această tranziţie cu termene ambiţioase. În timp ce constructorii auto din întreaga lume se confruntă cu renunţarea la motoarele cu combustie, miza este cea mai mare pentru producătorii germani, obişnuiţi să obţină partea leului din tehnologie de ultimă oră şi ornamente luxoase.

"Constructorii auto germani au anunţat obiective îndrăzneţe de electrificare şi susţin că sunt în fruntea tranziţiei, dar încă nu le îndeplinesc", a declarat Michael Dean de la Bloomberg Intelligence. "Mai au încă un drum lung de parcurs".

După ani de încercări eşuate de a depăşi Tesla şi în condiţiile în care firmele chinezeşti îşi pregătesc propriile mişcări, constructorii auto germani au schimbat vitezele pentru a câştiga cursa EV, renunţând să mai facă schimbări graduale la maşinile lor cu motor cu combustie, care au dominat timp de decenii.

BMW, Mercedes şi VW investesc peste 100 de miliarde de euro în dezvoltarea unei infrastructuri complet noi de platforme, fabrici de baterii şi software pentru a oferi o nouă generaţie de vehicule electrice. Speranţa este că acestea vor conduce la autonomie, la noi surse de venit şi vor elimina rivalii.

"Din punct de vedere hardware, nu aş avea nicio îndoială că pot face maşini superbe", a declarat Axel Schmidt, şeful diviziei auto la firma de consultanţă în management Accenture. "Dar complexitatea şi calitatea necesare pentru software pot fi stăpânite de un producător de hardware vechi de 120 de ani? Nu sunt atât de sigur".

Ultimele evoluţii arată modul în care VW Group reevaluează strategiile stabilite de fostul director general Herbert Diess, care a fost înlocuit în septembrie cu Oliver Blume, şeful Porsche, după o serie de eşecuri.

Pentru Mercedes, luptele cu modelul său electric de top în China reprezintă o evoluţie delicată, deoarece intenţionează să treacă la vehicule exclusiv electrice acolo unde este posibil până în 2030, schimbându-şi în acelaşi timp portofoliul pe segmentul superior.

La VW, efectele ar putea fi, de asemenea, de mare anvergură. În cazul în care se confirmă întârzierea proiectului maşinii cu baterii Trinity dincolo de termenul iniţial de 2026, constructorul auto ar putea renunţa, de asemenea, la planurile pentru o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. De asemenea, ar însemna că marca VW pierde o şansă de a reduce decalajul tehnologic faţă de Tesla, în special în ceea ce priveşte caracteristicile de conducere automată.

Întârzierea proiectului Trinity provine din dificultăţile de la unitatea de dezvoltare de software a VW, Cariad. Filiala a fost afectată de întreruperi şi management defectuos, care a amânat deja lansarea Audi Artemis - răspunsul de lux al companiei la Tesla - cu trei ani, până în 2027.

"Blume reevaluează în mod clar întreaga strategie privind vehiculele electrice cu baterii şi software-ul şi, prin urmare, 2026 ar fi cel mai devreme când VW ar putea provoca Tesla - cu avertismentul unor întârzieri suplimentare ale platformei şi software-ului", a declarat Dean.

În urma întârzierii Trinity, Volkswagen ar putea fi forţat să investească mai mult în platforma MEB, care a stat la baza seriei sale de vehicule electrice ID. Aceste maşini au fost pline de probleme software, inclusiv frânarea bruscă din cauza unui sistem de detectare a traficului defect şi blocarea afişajului.

Cariad se va concentra acum asupra finalizării unei noi arhitecturi software pentru modelele premium de la Porsche şi Audi şi varenunţa la o platformă pentru mai multe mărci, care trebuia să consolideze proiectul Trinity şi să ofere capacităţi de autoconducere.

"Cu siguranţă, se pare că germanii se împiedică puţin în ultima vreme", a declarat Matthias Schmidt, analist al industriei auto din Berlin. "Perfecţionismul inerent ar putea fi cel mai mare duşman al lor şi ar putea, probabil, să-i încetinească în mediul rapid al vehiculelor electrice."

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici