- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ ZF. Tabloul economiei. Cine sunt câştigătorii şi cine sunt perdanţii pandemiei
- Cifra de afaceri totală a companiilor din România a scăzut cu doar 5,5% în 2020, un an atipic, marcat de pandemia de COVID-19 care a adus cu sine şi o criză economică în multe sectoare
- Există diferenţe majore de la un domeniu la altul, unele sectoare economice reuşind să crească cu două cifre faţă de 2019, în timp ce altele au postat scăderi de până la 90%.
Construcţiile, curieratul, activităţile veterinare şi producţia de ţigări sunt câştigătorii pandemiei, aceste sectoare reuşind să îşi majoreze cifra de afaceri totală cu peste 10% în 2020 faţă de anul anterior, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Cele patru industrii sunt singurele cu creşteri de două cifre.
La polul opus, transportul aerian, agenţiile de turism şi industria spectacolelor sunt perdanţii anului trecut, de această dată fiind vorba de scăderi de business ce depăşesc 50% şi urcă până la chiar 90%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ciolacu: Luni e o zi bună să votăm guvernul format din PNL, USR, UDMR
-
„Va pierde o treime din teritoriul său”. Premierul slovac Fico afirmă că Ucraina nu va fi invitată să adere la NATO
-
Răsturnare de situaţie! PSD se retrage din negocierile de coaliţie. Ciolacu: Vom vota un guvern minoritar de dreapta
Orice criză îşi pune amprenta diferit asupra domeniilor din economie, însă spre deosebire de oricare perioadă dificilă de până acum, pandemia a avut multe particularităţi, fiind în primul rând o problemă a sistemului sanitar. De aceea, unele domenii au continuat să funcţioneze normal – comerţul online, retailul farma sau alimentar, curieratul sau livările la domiciliu. Altele s-au oprit aproape complet timp de câteva luni, lucru care nu s-a mai petrecut niciodată până acum. Turismul – cu toate subdomeniile sale – a fost poate cel mai lovit şi pare că va mai avea nevoie de nişte ani să îşi revină.
Aceste evoluţii contrastante sunt cel mai bine surprinse în rezultatele financiare ale companiilor în 2020. Pentru a putea picta un tablou economic cât mai fidel şi pentru a vedea concret impactul pandemiei, Ziarul Financiar a analizat evoluţia a trei indicatori-cheie – cifra de afaceri, numărul de firme şi numărul de salariaţi – pentru peste 60 se sectoare economice. Doar 15 industrii au crescut în 2020 ca business, una a stagnat, iar restul au fost pe minus.
Astfel, am putut remarca faptul că deşi cifra de afaceri totală a companiilor din România a scăzut cu doar 5,5% în 2020, un an atipic, marcat de pandemia de COVID-19 care a adus cu sine şi o criză economică în multe sectoare, există diferenţe majore de la un domeniu la altul.
Datele arată şi că din statistici au dispărut 5.500 de firme, dar şi 300.000 de oameni. În ceea ce priveşte numărul de actori economici, cu adevărat impactul pandemiei se va vedea în 2021, dat fiind că anul trecut statul încă pompa bani în mediul de business pentru a-l ţine în viaţă, chiar dacă pe „perfuzii”. În acest an se vede deja o creştere majoră a numărului de insolvenţe care mai departe se poate traduce şi în falimente, radieri sau dispariţii de companii.
În ceea ce priveşte numărul de salariaţii şi evoluţia cifrei de afaceri totale, estimările pentru 2021 sunt optimiste, mai ales cele venite din partea executivilor şi specialiştilor din domeniile puternic afectate. Ei spun că era greu să fie un an mai slab ca precedentul, pentru că mai jos nu se poate. Totuşi, până la a ajunge din nou la cifrele din 2019 mai e cale lungă.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO