Annabella, lanţul românesc care se ia "la trântă" cu grupurile străine din retailul alimentar după o pauză de zece ani / Compania a ajuns la 100 de magazine

  • Lanţul de magazine Annabella, originar din judeţul Vâlcea, controlat de familia de antreprenori locali Mutu, se profilează a fi prima reţea autohtonă care se ia la „trântă“ cu grupurile străine din retailul alimentar după o pauză de zece ani.
  • Cei zece jucători din comerţul modern controlează 70% din piaţă. În acest sector, după falimentul PIC în urmă cu mai bine de un deceniu, România nu a mai avut niciun business antreprenorial de talie mare
Urmărește
15299 afișări
Imaginea articolului Annabella, lanţul românesc care se ia "la trântă" cu grupurile străine din retailul alimentar după o pauză de zece ani / Compania a ajuns la 100 de magazine

Annabella, lanţul românesc care se ia "la trântă" cu grupurile străine din retailul alimentar după o pauză de zece ani / Compania a ajuns la 100 de magazine

Annabella, compania care are 100 de magazine şi afaceri de aproape 500 de milioane de lei a anunţat săptămâna aceasta că a cumpărat lanţul Best Market de la antreprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucători autohtoni.

„Această preluare reprezintă un moment semnificativ în dezvoltarea reţelei noastre,  care reconfirmă punctul de maturitate în care se află Annabella“, a declarat Dorina Mutu, cofondator şi director general.

Mutarea marchează totodată intrarea companiei vâlcene în judeţul Dâmboviţa şi reprezintă confirmarea unei dezvoltări accelerate a Annabella, dezvoltare care până acum a fost realizată în principal prin deschideri de la zero. În fiecare din ultimii ani, compania a inaugurat 10-15 unităţi noi, deşi a şi închis o serie de spaţii neperfor­mante.

Dezvoltarea rapidă şi apetitul pentru achiziţii confirmă poziţia Annabella ca primul retailer autohton, controlat de antreprenori locali, care se bate cu marile reţele, după o pauză de circa 15 ani, mai exact după criza din 2008-2009, când multe afaceri româneşti au fost închise, au intrat în faliment sau au fost preluate.

Cei zece jucători din comerţul modern controlează astăzi 70% din piaţa estimată la 22-25 mld. euro anual.

În acest sector, după falimentul PIC - un business controlat de fraţii Penescu -  în urmă cu mai bine de un deceniu, România nu a mai avut niciun business antre­prenorial de talie mare. Spre comparaţie, în bricolaj, Dedeman e lider detaşat, iar o altă afacere locală, Arabesque, are o poziţie de top.

CITEŞTE MAI MULT PE ZF

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici