Compania prognozează că cheltuielile pentru echipamente, centre de date şi facilităţi de retail vor fi de 12 miliarde de dolari în actualul an fiscal. În anul fiscal 2014, Apple a înregistrat cheltuieli de capital în valoare de 9,6 miliarde de dolari.
Apple a extins reţeaua globală de centre de retail, în special pe a doua mare piaţă a companiei, China, şi investeşte circa 5 miliarde de dolari într-un nou sediu central, în formă de navă spaţială.
Fabricantul iPhone a lansat în acest an Apple Watch, primul produs nou al companiei de la introducerea iPad, în 2010.
Apple a precizat că ia măsuri de eficientizare a cheltuielilor pentru echipamente şi facilităţi, dar nu modifică planurile de producţie.
Apple a raporat în această săptămână rezultate fiunanciare care au dezamăgit analiştii în privinţa vânzărilor de aparate iPhone, aceştia fiind îngrijoraţi că cererea pentru smartphone-ul care a definit piaţa a ajuns la nivelul maxim.
Profitul Apple a crescut cu 38% în al treilea trimestru fiscal, la 10,7 miliarde de dolari, susţinut de vânzările de iPhone-uri şi de dublarea vânzărilor în China, dar acţiunile companiei au scăzut miercuri la New York cu 4,2%, cel mai mult din ultimele 18 luni.
Veniturile au avansat cu 33% comparativ cu intervalul similar al anului trecut, la 49,61 miliarde de dolari. Vânzările de iPhone-uri au urcat cu 59%, la 31,37 miliarde de dolari, iar preţul mediu de vânzare a crescut cu peste 100 de dolari, la 662,42 dolari.