Apple şi Samsung, afectate de reducerea discounturilor acordate clienţilor de operatorii chinezi

Operatorii de telefonie din China reduc discounturile oferite clienţilor la achiziţiile de telefoane cu 3,9 miliarde dolari, decizie care afectează Apple şi Samsung Electronics într-o perioadă în care se pregătesc de lansarea de noi aparate pe cea mai mare piaţă wireless din lume.

Urmărește
131 afișări
Imaginea articolului Apple şi Samsung, afectate de reducerea discounturilor acordate clienţilor de operatorii chinezi

Apple şi Samsung, afectate de reducerea discounturilor acordate clienţilor de operatorii chinezi (Imagine:Mediafax Foto/AFP)

China Mobil a anunţat că va reduce subvenţiile cu 2 miliarde de dolari, iar alte companii concurente cu 1,9 miliarde de dolari, potrivit estimărilor analiştilor. China Telekom a confirmat miercuri că va reduce aceste subvenţii, fără să menţioneze cu cât.

Apple se pregăteşte să lanseze un iPhone cu un ecran mai mare decât modelele actuale, iar Samsung intenţionează să introducă pe piaţă aparatul Note 4, care face parte dintr-o gamă de dispozitive care în mod tradiţional erau subvenţionate cu până la 700 de dolari.

TITLURILE ZILEI

Ambele companii au nevoie de introducerea unor noi modele pe piaţa smarthphone din China, unde Samsung a pierdut poziţia de lider, în trimestrul trecut, în timp ce Apple nu a reuşit să intre între primii cinci mari furnizori, în funcţie de vânzări, relatează Bloomberg.

"Reducerea discounturilor acordate de operatori şi intensificarea concurenţei din partea producătorilor locali va influenţa felul în care consumatorii vor primi noile telefoane", a declarat Tay Xiaohan, analist la International Data în Singapore.

Xiaohan a arătat că impactul va fi mai mare în cazul smartphone-urilor vârf de gamă, în care se încadrează Note 4 şi iPhone 6.

Reprezentanţii Apple şi ai Samsung au refuzat să comenteze.

Reducerea discounturilor va face ca cumpărătorii chinezi care plăteau circa 100 de dolari pentru un nou iPhone prin intermediul operatorului de telefonie să fie nevoiţi să cheltuiască până la 800 de dolari pentru un astfel de aparat.

Apple şi Samsung vând cele mai performante telefoane operatorilor de telefonie cu circa 600-800 de dolari, iar aceştia suportă mare parte din preţ, la vânzarea către clienţi. Cele mai mari discounturi sunt oferite clienţilor care optează pentru abonamentele cele mai scumpe.

China Mobile plăteşte Apple 700-800 de dolari pentru un iPhone 5 cu o capacitate de stocare de 16 gigabiţi, a arătat Neil Shah, director la Counterpoint Research în Mumbay. Ulterior, China Mobile comercializează telefoanele cu circa 860 de dolari, fără abonament. În cazul abonamentelor scumpe, operatorul oferă un discount de 88%.

Directorul general al China Mobile, Xue Taohai, a declarat la jumătatea acestei luni că operatorul va cheltui în acest an 21 de miliarde de yuani (3,4 miliarde dolari) pentru subvenţionarea telefoanelor vândute clienţilor, comparativ cu suma de 34 de miliarde de yuani anunţată anterior. Decizia a fost luată în condiţiile în care cel mai mare operator chinez în funcţie de numărul utilizatorilor a înregistrat al patrulea declin al profitului trimestrial.

Apple nu oferă informaţii privind costul iPhone şi preţurile de vânzare către operatori.

Autorităţile chineze de reglementare au cerut operatorilor să scadă discounturile pentru a reduce costurile cu 40 de miliarde de yuani (circa 7 miliarde de dolari) în următorii trei ani, din cauza cheltuielilor prea mari făcute în acest scop, precum şi cu publicitatea, au declarat luna trecută surse apropiate situaţiei.

Între timp, Apple urmează să introducă două noi modele de smartphone-uri, unul cu ecran de 4,7 inci şi un altul cu ecran de 5,5 inci, potrivit unor surse. Modelele urmează să fie lansate pe 9 septembrie, a spus o persoană apropiată situaţiei.

Samsung urmează să lanseze noul Note 4 pe 3 septembrie, după ce a raportat pentru trimestrul trecut cel mai mic profit din ultimii doi ani, din cauza stagnării vânzărilor de aparate din gama Galaxy S.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici