- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (20.06.2013, 16:47)
- Emil Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Asocierea TFG-Donau Finanz, despre CFR Marfă: Singura opţiune legală este descalificarea ofertantului
Ministerul Transporturilor are, în condiţiile în care GFR a depus pentru CFR Marfă o ofertă cu noi condiţii, o singură opţiune legală, respectiv descalificarea ofertantului, potrivit asocierii Transferoviar Grup-Donau Finanz, care s-a retras recent de la privatizarea operatorului de transport marfă.
Urmărește
334 afișări
Asocierea TFG-Donau Finanz, despre CFR Marfă: Singura opţiune legală este descalificarea ofertantului (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
"Ne exprimăm surprinderea şi stupoarea că, în condiţiile în care Grup Feroviar Român - ofertant în cadrul procedurii de privatizare - a depus o ofertă care conţine condiţii suplimentare faţă de cele conţinute în caietul de sarcini, Ministerul Transporturilor continuă negocierile pentru privatizarea a 51% din SNTFM CFR Marfă", se arată într-un comunicat al asocierii româno-austriece.
Consorţiul susţine că legislaţia în vigoare şi dosarul de prezentare cer ca etapa licitaţiei cu oferta în plic să presupună depunerea ofertei financiare finale care să nu conţină niciun fel de condiţii suplimentare faţă de cele stipulate în strategia de privatizare şi faţă de forma finală a contractului de vânzare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Conform asocierii, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au reiterat şi miercuri că există riscul descalificării ofertanţilor care nu depun odată cu oferta în plic declaraţia de acceptare fără rezerve a ultimului proiect de contract.
"Mai mult, strategia de privatizare (aprobată prin HG46/2013) prevede cu claritate că termenul de plată a preţului acţiunilor este de maxim 60 de zile. În aceste condiţii, considerăm că singura opţiune legala a Ministerului Transporturilor este descalificarea ofertantului GFR şi închiderea procesului de privatizare în curs fără desemnarea unui adjudecatar", se mai arată în comunicat.
Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunţat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura la instituţiile abilitate.
Citeşte şi:
Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz s-a retras de la privatizarea CFR Marfă şi ar putea contesta procedura
Totodată, compania americană OmniTRAX a ieşit din cursă în urmă cu două săptămâni, în condiţiile în care nu au depus oferta preliminară şi neangajantă. Compania americană a contestat procesul de privatizare şi a cerut reluarea procedurii, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.
Privatizarea CFR Marfă a continuat, astfel, doar cu Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că instituţia pe care o conduce discută cu singurul ofertant pentru CFR Marfă, Grup Feroviar Român, care a oferit mai mult decât preţul de pornire, de 180 milioane euro, dar poate opri negocierea dacă potenţialul investitor nu renunţă la o serie de condiţii.
"Oferta tehnică a companiei a fost corectă şi GFR a fost declarată calificată. Oferta financiară conţine nişte condiţii. Acum sunt în negocierea acestora. Dacă vom ajunge la o finalizare a acestei negocieri, astfel încât oferta financiară să nu aibă niciun fel de condiţii, vom finaliza procedura. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, va fi descalificat ofertantul rămas în cursă", a afirmat Fenechiu.
El a adăugat că nu poate spune cât vor dura negocierile şi că suma oferită de Grup Feroviar Român este mai mare de 180 milioane euro.
"În ceea ce priveşte condiţiile care sunt cerute, atât timp cât se va renunţa la ele, putem să mergem mai departe. Dacă nu, nu vom merge mai departe, pentru că mandatul Comisiei de Privatizare este foarte clar: preţul trebuie să fie peste 180 milioane euro şi fără niciun fel de condiţii", a mai spus Fenechiu.
Premierul Ponta a declarat joi că nu poate în prezent decât să ceară Ministerului Transporturilor ca la CFR Marfă, unde a rămas un singur ofertant, să negocieze foarte bine planul de investiţii, modul de păstrare a locurilor de muncă şi capacitatea de dezvoltare a companiei.
Termenul de depunere a ofertei tehnice şi a celei financiare a expirat miercuri.
Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la 180 milioane de euro.
Proprietarul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, a declarat miercuri pentru MEDIAFAX că grupul deţine suma minimă de 180 milioane euro pentru preluarea CFR Marfă, din surse proprii şi bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate şi garanţie de la Raiffeisen Bank Austria.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.
Guvernul îşi asumă faţă de FMI doar desemnarea câştigătorului licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, una dintre principalele solicitări ale instituţiei financiare, dar nu şi finalizarea tranzacţiei, arătând că operaţiunea depinde de îndeplinirea tuturor condiţiilor din contract.
Astfel, Guvernul promite FMI, în scrisoarea de intenţie transmisă săptămâna trecută, înainte de decizia finală din board-ul Fondului, şi obţinută de MEDIAFAX, că va încerca să desemneze un câştigător al licitaţiei pentru CFR Marfă la 21 iunie, cu puţin înainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanţează referirea la încheierea tranzacţiei efective, arătând că aceasta depinde de îndeplinirea "tuturor" condiţiilor contractuale.
Citeşte şi:
EXCLUSIV: Guvernul îşi asumă la FMI doar un câştigător al CFR Marfă, nu şi finalizarea tranzacţiei
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe