Auchan ar putea lansa în România un concept de hipermarket compact pentru oraşele mai mici

Auchan ar putea lansa pe piaţa românească un format de hipermarket compact, destinat oraşelor mai mici, cu o gamă redusă de produse în special sub marcă proprie, concept cu care se extinde în Rusia, sub marca Nasha Raduga, şi care a avut succes în China.

Urmărește
2614 afișări
Imaginea articolului Auchan ar putea lansa în România un concept de hipermarket compact pentru oraşele mai mici

Auchan ar putea lansa în România un concept de hipermarket compact pentru oraşele mai mici (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

"Ne aşteptăm ca Auchan să continue să-şi întărească poziţia de lider pe piaţa hipermarketurilor din Rusia. Cum a fost şi cazul conceptului Auchan City, Auchan ar putea introduce magazinele Nasha Raduga şi pe alte pieţe ale sale din Europa Centrală şi de Est, precum România", potrivit firmei de cercetare IGD Retail Analysis.

Cu noul concept de hipermarket compact Nasha Raduga, Auchan ar urma să atragă cumpărătorii cu o gamă limitată de produse (circa 10.000 de produse), în special sub marcă privată, şi cu preţuri mai mici.

Auchan, care a testat acest concept în Rusia încă din 2009 şi în prezent are cinci astfel de magazine în oraşe cu o populaţie între 300.000 şi 500.000 de locuitori, a anunţat deschiderea de hipermarketuri compacte în patru oraşe mai mici, cu o populaţie în jurul a 100.000 de locuitori.

"Piaţa de retail din aceste oraşe este subdezvoltată, ceea ce oferă Auchan avantajul primului venit din sectorul de hipermarketurilor. Într-adevăr, niciunul dintre operatorii de hipermarketuri din Rusia, cu excepţia Magnit, nu a vizat astfel de oraşe mici. Expansiunea în oraşele mici prezintă anumite riscuri, deoarece puterea de cumpărare este mai mică decât în oraşele mari şi preferinţele consumatorilor diferite. Cu toate acestea, strategia de preţuri mici, precum şi experienţa din celelalte oraşe, ar trebui să transforme acest concept într-unul de succes", mai arată IGD.

La începutul lunii iunie, şeful Auchan România, Frédéric Bellon, declara că în următorii trei ani, investiţiile Auchan vor viza proiectele din Drumul Taberei şi Coresi din Braşov, în total 70 milioane de euro (doar pentru hipermarketuri, n.r.), precum şi alte investiţii curente.

"Vrem să creştem, suntem aici pe veci, dar nu poţi să faci investiţii bătând din palme. Pentru moment vizăm consolidarea firmei noastre în România", spunea Bellon.

În aprilie, Auchan a finalizat remodelarea celor 20 de hipermarketuri real preluate anul trecut de la grupul german Metro, după investiţii de peste 40 milioane euro.

În noua sa dimensiune, Auchan are 31 de magazine deschise în 18 oraşe şi alte două unităţi în construcţie, în cartierul Drumul Taberei din Bucureşti şi în Braşov, o suprafaţă netă de vânzare de 252.000 metri pătraţi, 11.000 de angajaţi, trei platforme logistice, 70,5 milioane de clienţi anual.

Auchan România a încheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012, după integrarea celor 20 de hipermarketuri real. Cumulat, afacerile Auchan şi Real au generat anul trecut pierderi de 15 milioane de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici