- Home
- Economic
-
(23.10.2014, 09:09)
- Adrian Robu
Autostrăzile de 1 mld. de euro la mijlocul toamnei: Nădlac - Arad a avansat cu 40% din vară până acum, iar Sebeş - Turda a trecut de la proiectare la „lucrări pregătitoare“
Cei 200 de kilometri de autostrăzi care se află în lucru în prezent sunt insuficienţi pentru a readuce pe plus un sector al construcţiilor de infrastructură care a cunoscut în primele 8 luni ale anului un declin de 28%.
![Imaginea articolului Autostrăzile de 1 mld. de euro la mijlocul toamnei: Nădlac - Arad a avansat cu 40% din vară până acum, iar Sebeş - Turda a trecut de la proiectare la „lucrări pregătitoare“](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/13442241/1/autostrada-transilvania-mircea-rosca.jpg?width=560)
Autostrăzile de 1 mld. de euro la mijlocul toameni: Nădlac - Arad a avansat cu 40% din vară până acum, iar Sebeş - Turda a trecut de la proiectare la „lucrări pregătitoare“ (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)
Şantierele de autostrăzi aflate în lucru în România, cu o lungime cumulată de circa 200 de kilometri şi un cost total de peste 1 miliard de euro, au evoluat diferit din ultima lună a verii, august, până în prezent, la mijlocul toamnei.
Astfel, pe tronsoane precum Nădlac-Arad, lotul 1 (22,2 kilometri), care ar trebui să fie deschis circulaţiei anul acesta, s-a lucrat la foc continuu, stadiul fizic de execuţie avansând în perioada august-octombrie de la circa 34% la 75%, în timp ce pe autostrăzi precum Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4 (38,7 kilometri), avansul a constat în acelaşi interval în trecerea de la stadiul de proiectare şi preconstrucţie la cel de lucrări pregătitoare pentru construcţia propriu-zisă, utilajele aflându-se deja pe teren, potrivit datelor transmise de CNADNR la solicitarea ZF.
Tot în această toamnă au reînceput lucrările şi pe cel de-al doilea lot al autostrăzii Nădlac-Arad (16,6 kilometri), care de mai bine de un an nu mai avea constructori după ce contractul cu firma austriacă Alpine a fost reziliat, imediat după ce aceasta a intrat în faliment la nivel internaţional şi în insolvenţă pe plan local.
Citeşte mai multe despre stadiul de execuţie al autostrăzilor pe www.zf.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21333/22686625/1/matthews-hall-harvard-university-2023-wikipedia-org.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/3-main-1739698513.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=13442241&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe