- Home
- Economic
- LAS VEGAS, (08.01.2014, 13:10)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
BMW şi Audi au prezentat la CES sisteme de pilot automat pentru parcare sau trafic aglomerat
BMW şi Audi au prezentat, la expoziţia CES 2014 de la Las Vegas, tehnologii care permit automobilelor să efectueze manevre de parcare laterală în mod autonom, fără intervenţia directă a şoferului, sau să navigheze pe pilot automat în condiţii de trafic foarte aglomerat.
Urmărește
470 afișări
BMW şi Audi au prezentat la CES sisteme de pilot automat pentru parcare sau trafic aglomerat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
BMW, cel mai mare producător de automobile de lux la nivel mondial, a expus la CES modelul electric i3, care va fi disponibil în showroom-uri în câteva luni.
Una dintre caracteristicile automobilului este funcţia de parcare laterală sau cu spatele fără participarea activă a conducătorului auto, care trebuie numai să apese un buton, potrivit Wall Street Journal.
Parcarea laterală parţial automată este deja prezentă pe modele de la Ford sau Lexus, însă sistemele oferite de aceste mărci necesită atenţia şoferului, care trebuie spre exemplu să oprească automobilul în poziţia corectă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Burduja: Gazele din Marea Neagră vor ajunge mai întâi în România şi doar surplusul va fi vândut
-
Dronele ucrainene au atacat o zonă în care se află baza de bombardiere strategice a Rusiei
-
Oficial. Românii vor călători fără vize în SUA
Noul sistem prezentat de BMW poate schimba vitezele şi poate accelera şi frâna la viteze reduse în timpul manevrelor de parcare, subliniază compania. De asemenea, maşina "simte" apariţia unui obstacol în timpul manevrei şi frânează.
Sistemul nu funcţionează fără prezenţa unei persoane pe locul şoferului, care trebuie să ţină apăsat permanent pe un buton în timpul manevrei de parcare, fiind astfel răspunzător de eventuale pagube.
Tehnologiile anterioare de parcare asistată oferite de BMW şi de atle mărci pot prelua de la şofer doar comenzile de direcţie, a subliniat BMW.
Totodată, Audi demonstrează la Las Vegas o tehnologie care poate prelua controlul automobilului în condiţii de trafic "bară la bară", în regim de pilot automat. Astfel, automobilul se ocupă de direcţie, acceleraţie şi frână în condiţii de trafic foarte aglomerat, utilizând un arsenal de senzori radar, laser şi pe bază de ultrasunete pentru a detecta obiectele din jur.
Oficialii Audi notează că tehnologia va fi disponibilă clienţilor ca opţiune peste 4-5 ani.
Dezvoltarea tehnologiilor de tip pilot automat la automobile a câştigat tot mai multă atenţie în ultimii ani, în principal datorită investiţiilor bine promovate ale Google în domeniu.
Automobilul complet autonom este însă departe de producţia de serie, tehnologia fiind încă la început de drum, prea scumpă şi prea puţin testată pentru a fi gata de exploatare comercială.
"Nu credem că autovehiculul complet automat este suficient de sigur. De asemenea, trebuie reduse costurile", a declarat vicepreşedintele de marketing al Ford, Jim Farley, citat de WSJ.
Ford a prezentat în luna decembrie un prototip complet autonom.
Pe lângă chestiunile legate de tehnologie, legea şi reglementările de siguranţă în trafic interzic conducătorilor auto să cedeze către un computer controlul asupra automobilului, şi implicit răspunderea pentru eventuale accidente.
"Cu exactitate, situaţia juridică variază de la o ţară la alta şi există multe întrebări fără răspuns", a afirmat Björn Giesler, inginerul Audi care a demonstrat la Las Vegas tehnologia de nagivaţie prin trafic aglomerat.
În pofida obstacolelor de natură legală, producătorii auto vor să introducă încă din acest an tehnologii care pot prelua pentru scurte perioade de timp, în anumite condiţii, controlul asupra automobilului.
Armin Graeter, inginer BMW specializat în direcţie asistată, spune că în primă fază astfel de funcţii vor avea scopul de a prelua de la conducătorul auto sarcinile mai anoste, precum menţinerea direcţiei la drum drept, cu viteză constantă, înaintarea prin trafic aglomerat sau manevrele mai complexe, de parcare laterală.
Graeter a demonstrat la CES sistemul de parcare asistată al BMW i3. El a tras maşina în dreptul unui loc de parcare liber şi a activat sistemul, ridicând apoi ambele mâini în aer în timp ce maşina a efectuat manevrele şi a oprit între două automobile parcate.
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump amenință că „iadul se va dezlănțui în Orientul Mijlociu” dacă ostaticii nu sunt eliberați
Citește pe www.zf.ro: Şi iată că iese la iveală preţul Schengenului: Gazele din Marea Neagră vor merge în Austria şi Germania
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suedia recuperează ancora petrolierului „flotei fantomă” a Rusiei în cazul sabotării cablului Estlink 2
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Orașul din România în care va ninge 4 zile fără oprire, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Care sunt numerele de înmatriculare interzise în România, în 2025. Aceasta este lista completă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe