Care sunt cele 15 finaliste ale programului antreprenorial Made in Romania al Bursei de Valori Bucureşti

Bursa de Valori Bucureşti a anunţat cele 15 finaliste ale programului antreprenorial „Made in Romania”, prin care operatorul pieţei de capital din România aduce în prim-plan companii şi viitori emitenţi, atât societăţi de talie medie şi mare, cât şi IMM-uri şi start-up-uri.

Urmărește
966 afișări
Imaginea articolului Care sunt cele 15 finaliste ale programului antreprenorial Made in Romania al Bursei de Valori Bucureşti

Care sunt cele 15 finaliste ale programului antreprenorial Made in Romania al Bursei de Valori Bucureşti

Acesta este a şase ediţie a proiectului lansat în 2017 şi care de-a lungul timpului a prezentat mai multe poveşti de succes. Sunt companii care s-au înscris în program pentru mentorat şi consultanţă şi care ulterior încheierii s-au listat la Bursa de Valori.

Juriul Made in Romania, din care fac parte Radu Hanga (preşedinte BVB), Răzvan Butucaru (Mazars), Dragomir Adrian (fondator termene.ro), Simona Petrişor (Bondoc şi Asociaţii), Nicolae Kovacs (CEO Agista), Daniel Rusen (director marketing şi operaţiuni Microsoft), Ovidiu Şerdean (IFB Finwest), Monica Ivan (BRK Financial Group) a selectat 12 finaliste, iar alte 3 au fost votate de public.

Evenimentul a fost moderat de Ana-Maria Neaţu, manager de proiect, Made in Romania, Bursa de Valori. „Cele 15 poveşti de succes sunt în egală măsură sursă de inspiraţie, model de urmat pentru viitorii antreprenori dar şi motivaţie pentru cei la început de drum”.

Radu Hanga, preşedinte BVB, spune că în 2017 Bursa de Valori pornea un program prin care îşi propunea să identifice companiile româneşti cu potenţial de creştere. „Ideea a fost nu doar aceea de a promova ideea de listare de a promova Bursa de Valori Bucureşti ca soluţie de dezvoltare, ci de a le pune în contact între ele şi sigur a le pune în contact cu soluţii din punct de vedere expertiză, din punct de vedere finanţare, altele decât piaţa de capital, din punct de vedere consultanţă. Pe scurt a le pune în contact cu resurse care să le ajute să se dezvolte”.

Adrian Tănase, director general al BVB, spune că programul este aproape obligatoriu pentru Bursa de Valori întrucât se creează acest dialog cu comunitatea de antreprenori.

„Am această încredere că suntem pe un drum foarte bun din punct de vedere antreprenorial în România. Am ajuns la 386 de companii care au fost înrolate anul acesta. Este o creştere de aproape 130% faţă de prima ediţie. Nu ne oprim aici!”, spune Adrian Tănase, citat de Ziarul Financiar.

Cele 15 finaliste ale programului Made in Romania: Adrem Enginnering, Amber, Apidava, Ascendia, Bookster, Chic Bijoux, Croco, Exonia, Farmacia Tei, Fitherman Pharma, Grup Şerban, Kinderpedia, Mobexpert, Qfort şi Ultragreens.

În prima etapă a proiectului Made in Romania, derulată în perioada 29 martie – 31 mai 2023, susţinători ai programului, dar şi membrii comunităţilor formate în jurul companiilor româneşti, alaturi de Comitetul de Nominalizare, au înregistrat un număr de 386 de nominalizări valide prin intermediul platformei www.investingromania.com.

Dintre acestea, în top 3 la categoria domeniului de activitate se află, şi de data aceasta, companiile din IT&C, cu un procent de 15%, urmate îndeaproape de companiile din Comerţ cu 14% şi, pe locul 3, de companiile din domeniul Serviciilor, având un procent de 12%.

Alte domenii care s-au remarcat prin procentul ocupat în clasament sunt Industria alimentară cu 9%, respectiv Industria prelucrătoare şi de Sănătate cu câte 8%.

La nivelul distribuţiei geografice, Bucureşti şi Ilfov ocupă un procent cumulat de 45%, urmate de Cluj, Iaşi, Suceava, Timiş, Alba Iulia şi Constanţa. În ceea ce priveşte segmentarea companiilor nominalizate, 82% sunt companii IMM, 11% Start-up-urişi 7% Corporate.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici