Potrivit ANAT, în primul trimestru al lui 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, pentru destinaţiile interne se constată o creştere de 5% pentru rezervările early booking, 50% pentru programul „O săptămâna de refacere” şi 100% pentru programul „Zile gratuite de vacanţă”.
Se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crişanei, 20% pentru Transilvania, 10% pentru Bucovina şi 30% pentru Muntenia. Maramureşul a marcat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia şi Banatul au înregistrat o creştere de 5%.
„Principala destinaţie preferată de turişti rămâne litoralul românesc. Rezervările pentru staţiunea Mamaia reprezintă 50% din totalul vânzărilor şi au înregistrat un plus de 2% faţă de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine în restul staţiunilor de pe litoral, excepţie făcând Olimp, cu o scădere de 15%”, a declarat Lucia Nora Morariu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
În ordinea volumului de vânzări, destinaţiile externe cele mai căutate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franţa, Austria şi Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) şi Muntenegru (+ 20%).
Volume mari de vânzări se înregistrează şi pe alte destinaţii care în primul trimestru al acestui an înregistrează o scădere a numărului de rezervări. Este vorba de Bulgaria (-10%) şi Croaţia (-40% din cauza creşterii preţurilor ca urmare a majorării TVA).
Cele mai dinamice destinaţii externe, cu creşteri de peste 50% au fost, potrivit ANAT, Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba şi Statele Unite.
„În ceea ce priveşte valoarea medie a pachetului achiziţionat, putem spune că pe destinaţiile interne aceasta a fost de 638 de lei, cu 5% mai mult decât anul trecut”, a adăugat Morariu.
Pentru destinaţiile externe, analiza ANAT arată o valoare medie a pachetului de 1.578 de lei, în creştere cu 4%.