- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cât te costă să pui pe picioare un start-up în România
În România un antreprenor are nevoie în medie de aproape 12.500 de dolari pentru a începe o afacere, mai mult decât în Polonia, Suedia, Bulgaria, Croaţia sau Ungaria, dar mai puţin decât în ţări dezvoltate precum Germania, Italia sau Norvegia, arată raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM), care a luat în considerare 60 de ţări.
În România un antreprenor are nevoie în medie de aproape 12.500 de dolari pentru a începe o afacere, mai mult decât în Polonia, Suedia, Bulgaria, Croaţia sau Ungaria, dar mai puţin decât în ţări dezvoltate precum Germania, Italia sau Norvegia, arată raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM), care a luat în considerare 60 de ţări.
De exemplu, în Germania costul mediu pentru începerea unei afaceri este de 22.200 de dolari, în timp ce în Polonia este de aproximativ 11.500 de dolari.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Comparativ, în Bulgaria un locuitor investeşte în medie 5.700 de dolari într-o afacere, iar în Croaţia 11.000 de dolari, conform raportului citat.
Nivelul ridicat al costurilor suportate de antreprenori de a-şi începe un business, de cele mai plătite din buzunarul propriu, este unul din motivele pentru numărul scăzut al IMM-urilor din România, categorie de firme care reprezintă practic suflul unei economii.
România are doar 30 de IMM-uri la 1.000 de locuitori, număr care plasează ţara pe penultimul loc în Uniunea Europeană, conform unei analize ZF, în timp media UE se situează la 54 de astfel de întreprinderi la mia de locuitori, conform celor mai recente date ale Comisiei Europene.
Însă, criza economică a „măturat” IMM-urile fără o fundaţie solidă, iar în piaţă au rămas multe firme puternice, cu apetit pentru dezvoltare atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă. În plus, programe cu fonduri nerambursabile de tipul celor pentru întreprinzători debutanţi (SRL-D) au pus în evidenţă apetitul în continuă creştere pentru business al românilor şi au adus optimism pentru mediul de afaceri local.
IMM-urile sunt cel mai mare angajator din România, având un total de 2,5 milioane de salariaţi la nivelul anului 2014, adică 63% din totalul personalului ocupat din ţară, arată calculele ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Astfel, importanţia IMM-urilor în economie este încă o dată subliniată în datele statistice, care arată că, deşi firmele mici şi mijlocii au o contribuţie mai redusă la cifra de afaceri totală faţă de societăţile mari, acestea au un rol important în crearea şi susţinerea locurilor de muncă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36