- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (31.10.2013, 12:49)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ce cumpără românii din hipermarketuri şi supermarketuri. Cum arată coşul de cumpărături în cele mai mari judeţe din ţară
Alimentele reprezintă peste 68% din cumpărăturile românilor în hiper şi supermarketuri, locuitorii din Timiş alocând o pondere mult mai mare acestor produse, de 70,4%, în timp ce Sibiul se află la polul opus, cu 63,8%, potrivit unui studiu realizat de RetailZoom în cele mai mari zece judeţe.
Urmărește
2456 afișări
Ce cumpără românii în hipermarketuri şi supermarketuri. Cum arată coşul de cumpărături în cele mai mari judeţe din ţară (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Studiul a analizat vânzările reţelelor de retail Carrefour, cora, Mega Image, Penny Market, Metro Profi, Billa şi Inmedio din judeţele Bacău, Timiş, Sibiu, Ilfov, Iaşi, Braşov, Prahova, Cluj, Constanţa şi din Bucureşti în primele nouă luni ale anului.
La nivel naţional, în perioada analizată, media ponderii deţinute de alimente în coşul de cumpărături al românilor a fost de 68,6%, a tutunului de 9%, a produselor nealimentare (haine, jucării, cărţi, electronice şi electrocasnice, articole pentru casă, etc) de 11% şi a produselor pentru bebeluşi, pentru îngrijirea casei şi cosmetice de 11,3%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te şi pune ştampila pe alb!
-
Alegeri prezidenţiale. Peste 218.000 de români au votat în străinătate până la ora 22.00
-
Preşedintele AEP s-a întâlnit cu observatorii internaţionali acreditaţi la alegerile din România
În prima parte a clasamentului, cu ponderi peste medie la alimente se regăsesc locuitorii din Bacău (68,2%), Bucureşti (68,3%), Braşov (68,3%) şi Prahova (68,9%).
La polul opus, locuitorilor din judeţul Sibiu li se alătură cei din Iaşi, în coşul cărora alimentele reprezintă 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, şi cei din Constanţa, cu 67,8%.
Sibienii deţin locul fruntaş la categoria tutun, care are o pondere de 13,9% în cumpărături, mai mult decât produsele nealimentare sau cele de îngrijjire a casei şi cosmetice. Sibiul este urmat în acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timiş -10,1%, Constanţa - 10%, Bacău - 9,7% şi Cluj - 9,8%.
Locuitorii din Braşov sunt cei care alocă cei mai puţini bani pentru produsele din tutun, respectiv 7%. De asemenea, tutunul are o pondere sub 9% şi în coşul de cumpărături al populaţiei din Iaşi - 7,3% şi Bucureşti - 8,9%.
Produsele nealimentare au cea mai mare pondere în coşul locuitorilor judeţului Iaşi - 15,4%, dar şi în cel al populaţiei din Cluj - 13,3%, Braşov - 13%, Sibiu - 11,9%, Constanţa - 11,8% şi Bucureşti - 11%.
Locuitorii din Prahova alocă cel mai mic buget pentru produsele nealimentare, de 9,8%, ponderi sub medie înregistrându-se şi în Bacău - 10,9% şi Timiş - 10,8%.
Pentru produsele pentru bebeluşi, de îngrijire a casei şi cosmetice, locuitorii din Iaşi alocă 12% din coşul de cumpărături, fiind urmaţi de cei din Capitală - 11,9%, Braşov - 11,7%, Bacău - 11,5% şi Cluj - 11,4%.
La polul opus se află locuitorii judeţului Timiş, în coşul cărora produsele de pe acest segment deţin o pondere de doar 9%. Ponderi sub media la această categorie se înregistrează în Prahova - 10,8%, Sibiu - 10,5%, Constanţa - 10,5% şi Ilfov - 10,1%.
De asemenea, compania analizează mai detaliat obiceiurile de cumpărare a alimentelor în patru dintre cele mai importante oraşe din România, respectiv Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca şi Iaşi.
Astfel, în Capitală 18,8% din cumpărături sunt reprezentate de legume şi fructe, 14,1% de lactate, 14% de carne, 13,8% de băuturi răcoritoare, 12,5% de alimente proaspete, 9,8% de băuturi alcoolice, 9,8% dulciuri şi 3,1% produse congelate.
Coşul locuitorilor din Braşov cuprinde 21% legume şi fructe, 12,5% lactate, 14,8% carne, 13,1% băuturi răcoritoare, 10,1% alimente proaspete, 11,9% băuturi alcoolice, 7.8% dulciuri şi 3% produse congelate.
Pentru clujeni, coşul de cumpărături este format în proporţie de 20,4% de legume şi fructe, 14% lactate, 12,5% carne, 13,5% băuturi răcoritoare, 10,6% alimente proaspete, 11,9% băuturi alcoolice, 8,2% dulciuri şi 3% produse congelate.
În Iaşi, legumele şi fructele reprezintă 22,2% din cumpărături, lactatele 9,7%, carnea 12,8%, băuturile răcoritoare 12,8%, alimentele proaspete 11,8%, băuturile alcoolice 12,6%, dulciurile 7,9% şi produsele congelate 3,7%.
RetailZoom este o companie multinaţională de cercetări de marketing prezentă în peste 15 ţări din Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa. În România este prezentă de doi ani şi realizează retail audit şi analize de preţ şi promovare pentru 270 categorii.
Citește pe alephnews.ro: Răspunsul MAE la solicitarea Aleph News privind voturile fraudate din Diaspora
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe