- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.12.2013, 15:07)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CFR Călători estimează pierderi de 395 milioane de lei în 2013. CA a propus un buget fără pierderi în 2014
CFR Călători estimează că va înregistra în acest an pierderi de 395 milioane lei, de 2,5 ori mai reduse faţă de rezultatul negativ de 992 milioane lei înregistrat în 2012, iar bugetul propus de Consiliul de Administraţie pentru 2014 nu prevede pierderi.
Urmărește
324 afișări
CFR Călători estimează pierderi de 395 milioane de lei în 2013. CA a propus un buget fără pierderi în 2014 (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)
"În anul 2012, CFR Călători a înregistrat o pierdere în sumă de 992 milioane lei. Pentru anul 2013, CFR Călători are aprobat un buget de venituri şi cheltuieli cu o pierdere de 400 milioane lei. Estimăm realizarea unei execuţii bugetare pentru 2013 cu o reducere a pierderii până la 395 milioane lei. Pentru anul 2014, Consiliul de Administraţie a elaborat şi propus un buget echilibrat, fără pierderi, conform prevederilor din Planul de Administrare şi Planul de Management", au răspuns reprezentanţii companiei unei solicitări MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: În 2025, știi ce ai de făcut. Să nu dormi! Ai de schimbat Constituția. Vot electronic, direct. În Postul Paștelui vei vota un Președinte Independent!
-
Sf. Vasile: Aproape o jumătate de milion de români îşi serbează onomastica
-
Ceaţă densă în majoritatea ţării, trafic în condiţii dificile pe autostrăzi şi drumuri naţionale
-
Puţine investiţii au adus câştiguri mai mari ca aurul în 2024, iar în 2025 metalul preţios este aşteptat să-şi păstreze strălucirea
CFR Călători a încheiat 2012 cu afaceri de 1,66 miliarde lei, venituri de 1,99 miliarde lei, cheltuieli de 2,98 miliarde lei şi o pierdere de 992,2 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor.
"Din punct de vedere al relaţiilor de transport unde se înregistrează nivele ridicate de solicitare se pot menţiona cele care leagă Bucureştiul de Timişoara, Arad, Cluj, Suceava, Iaşi, Galaţi şi Constanţa, rutele sezoniere către destinaţiile turistice importante, dar şi relaţiile pe care circulă trenuri de navetă în jurul marilor oraşe sau platforme industriale generatoare de fluxuri de călători", arată compania.
La finele lunii septembrie, datoriile comerciale ale companiei se ridicau la 1,27 miliarde lei, din care 80% reprezentau datorii către CFR SA, iar creanţele totalizau 209 milioane lei.
CFR Călători a înregistrat la sfârşitul anului trecut datorii totale de 1,67 miliarde lei şi creanţe de 309,6 milioane lei.
Investiţiile companiei, din surse proprii, au totalizat 32 milioane lei în primele 9 luni, comparativ cu 15 milioane lei în intervalul similar al anului trecut. Reprezentanţii CFR Călători precizează că în 2012 şi 2013 nu a beneficiat de investiţii de la bugetul de stat.
Capitalul social al companiei a fost majorat recent cu 400 milioane lei, suma fiind utilizată pentru plata tarifului de utilizare a infrastructurii către CFR SA.
CFR Călători a încheiat anul trecut cu 14.028 salariaţi, iar numărul acestora va coborî la 13.880 la finele lui 2013.
"Reducerea de personal a avut loc în mod natural, fără disponibilizări colective, prin măsuri specifice de recalificare şi reorientare profesională a angajaţilor", precizează compania.
Ultima majorare a tarifelor din transportul feroviar public de călători datează din septembrie 2013.
"Preţurile biletelor au crescut diferenţiat, cu până la 10% (cu o medie de 7%), măsura, prevăzută în Acordul Guvernului României cu Fondul Monetar Internaţional, fiind impusă de evolutia inflaţiei şi majorarea din ultimii doi ani (ultima majorare a fost în august 2011) a unor costuri ale CFR Călători cu combustibili, energie electrică, piese, diferite materiale cu pondere mare în activitatea de transport feroviar. Întrucât legislaţia nu prevede un prag al indicelui cumulat al preţurilor de consum sau un interval minim de timp pentru ca tarifele din transportul feroviar de călători să se modifice, CFR Călători poate solicita o modificare a tarifelor practicate în funcţie de situaţia economică, pe baza modificării structurii costurilor sau a condiţiilor de desfăşurare a activităţii de exploatare feroviară", potrivit reprezentanţilor companiei.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat recent că a respins propunerea FMI de intrare în insolvenţă a unor companii cu datorii, precum CFR Marfă şi CFR Călători, că aşteaptă bani de la buget, dar şi măsuri de rentabilizare de la manageri, în caz contrar restructurarea urmând să fie "de sus în jos".
Citește pe alephnews.ro: LIVE UPDATE. Primele țări care intră în 2025. În Australia, peste 1 milion de persoane s-au adunat în portul Sydney pentru focul de artificii
Citește pe www.zf.ro: Final de an de coşmar: Una dintre cele mai cunoscute firme româneşti dă afară 40% din angajaţi
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ultimele ore ale lui Liam Payne au fost detaliate de un judecător. Cinci persoane sunt acuzate de moartea sa
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Care este cel mai nesănătos aliment din lume, pe care foarte mulţi români îl mănâncă în fiecare zi fără să ştie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ilie Năstase și soția, Revelion la comun cu Brigitte și Florin Pastramă! Pericol de explozie în
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe