- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.03.2018, 17:09)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CFR Marfă este blocată financiar între creanţe şi datorii. Sindicatele cer medierea Preşedinţiei
CFR Marfă are de plătit datorii de 835,8 milioane de lei către CFR SA (adinistratorul infrastructurii feroviare), dar are şi de încasat creanţe de 650,5 milioane de lei de la diverşi clienţi, fiind prinsă într-un blocaj financiar periculos. Sindicatele cer Preşedinţiei medierea conflictului.
Urmărește
1412 afișări
CFR Marfă este blocată financiar între creanţe şi datorii. Sindicatele cer medierea Preşedinţiei
Pe de-o parte, CFR Marfă este somată să plătească o serie de facturi şi are conturile blocate, iar de cealaltă parte are de încasat sume consistente de la clienţi care se află ori în insolvenţă, ori în faliment, astfel că şi conturile acestora sunt blocate.
„Din această cauză, a blocării conturilor inclusiv la clienţii de la care trebuie să încaseze bani, societatea CFR Marfă riscă să nu poată plăti salariile celor 7.500 de angajaţi tocmai acum, în pragul Sărbătorilor de Paşte”, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Federaţiei sindicale a Mecanicilor de Locomotivă (FML), Iulică Măntescu. El a precizat că a transmis, zilele trecute, o serie de Scrisori Deschise către preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, dar şi către Preşedinţia României, solicitând adoptarea urgentă a unor soluţii de redresare a situaţiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk pune CCR la zid: „Cum poate un judecător să anuleze alegerile și să nu fie dictator?”
-
Atacul din Germania. Ce ştim până acum despre atacul de la piaţa de Crăciun din Germania. Detalii despre atacator
-
Războiul din Ucraina. Dronele ucrainene lovesc adânc în inima Rusia. Trupele Moscovei avansează în regiunea Doneţk
-
Răstunare de situaţie în cazul atacului din Germania. Teroristul pare a fi anti-religie şi anti-imigraţie
În Scrisoarea Deschisă adresată preşedintelui României, Klaus Iohannis, conducerea FML semnalează blocajul creat la CFR Marfă şi solicită medierea acestui conflict. „Vă rugăm să interveniţi, în calitatea constituţională de autoritate de mediere, pentru soluţionarea situaţiei conflictuale create, credem noi, de deciziile greşite ale decidenţilor politici cu privire la sistemul feroviar din România”, se arată în documentul citat.
Federaţia sindicală atrage atenţia că societatea CFR Marfă are, pe lângă rolul comercial de transport, cu o cotă de 37,8% din transporturile feroviare de marfă, şi un rol strategic, asigurând transporturi militare. „Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă - SNTFM - CFR Mafră SA este o entitate strategică a Statului Român, cu un rol foarte important în asigurarea transporturilor militare pe teritoriul României atât pe timp de pace, cât şi în eventualitatea unui conflict armat. În acest context, evoluţiile majore ale societăţii sunt atent monitorizate de către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării. În ultimul timp, SNTFM CFR Marfă SA este supusă unor presiuni şi constrângeri din partea gestionarului infrastructurii feroviare (Compania Naţională CFR SA) din cauza unor datorii ale operatorului naţional de transport feroviar de marfă către CN CFR SA”, menţionează sindicaliştii.
„Trebuie subliniat şi faptul că acumularea datoriei către CFR SA este în mare parte consecinţa neplăţii de către o serie de societăţi cu capital de stat a serviciilor prestate de CFR Marfă, nivelul actual al creanţelor operatorului naţional fiind de circa 350 000 000 lei. Deşi au avut loc o întâlniri între conducerile celor două societăţi începând cu data de 5 martie 2018, până la ora actuală nu s-a reuşit să se găsească o soluţie agreată de comun acord, opiniile expuse fiind chiar divergente şi neconstructive pentru ambele părţi”, au mai precizat liderii FML în Scrisoarea Deschisă adresată preşedintelui României.
Potrivit FML, activitatea CFR Marfă s-ar putea opri în orice moment, pentru că CFR SA poate interzice accesul trenurilor pe liniile pe care le administrează, dacă transportatorul întârzie plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI). Deocamdată, CFR SA nu a luat decizia de a uza de prevederile reglementării sus-menţionate. Dar „această măsură, o dată pusă în aplicare, ar avea conecinţe de neimaginat pentru CFR Marfă şi ar genera importante perturbări ale economiei naţionale, datorită faptului că CFR Marfă asigură aproximativ 37,85% din traficul feroviar de marfă şi în special transportul mărfurilor de masă (cărbune, minereu, produse petroliere, etc), precum şi a transporturilor militare (care în ultimii ani au înregistrat o creştere importantă) pentru care CFR Marfă are încheiată o convenţie specială cu MApN. Totodată aplicarea acestei măsuri, de către CFR SA, a suspendării accesului la infrastructura feroviară a CFR Marfă până la achitarea datoriilor restante ar însemna practic oprirea activităţii acestei companii, şi auto-blocarea parţială a activităţii gestionarului infrastructurii. Lucru care ar putea ridica unele acuzaţii privind intenţia de afectare a economiei naţionale (CFR Marfă deţine totuşi peste 37% din totalul traficului feroviar de marfă, la nivelul indicatorului tren km) şi de favorizare a operatorilor de transport feroviar concurenţi care vor putea astfel prelua contractele acesteia”, mai arată sindicaliştii.
În fine, „menţionăm că în data de 22 martie Compania Naţională CFR SA a blocat toate conturile bancare ale CFR Marfă şi a instituit popriri şi asupra conturilor clienţilor acesteia, punând în acest mod societatea într-o situaţie deosebit de dificilă, în relaţiile cu clienţii şi făcând imposibilă participarea societăţii la licitaţii importante pentru contracte de transport, licitaţii care urmează a se desfăşura în zilele următoare. Blocarea conturilor societăţii char înaintea acestor licitaţii creează suspiciuni cu privire la corectitudinea acestei măsuri dispuse de gestionarul infrastructurii. În acelaşi timp, s-au blocat şi drepturile salariale ale celor 7.500 de salariaţi ai CFR Marfă scadente în data de 30 martie. Privarea salariaţilor, în pragul sărbătorilor pascale, de drepturile cuvenite pentru munca depusă, va genera grave convulsii sociale cu urmări greu de apreciat”, atenţionează autorii documentului.
La conferinţa de presă, preşedintele FML a menţionat că, în situaţia în care nu se vor găsi soluţii la problemele astfel semnalate, sindicatele vor declanşa ample acţiuni de protest, prima dintre acestea - pichetarea Ministerului Transporturilor - fiind programată pentru data de 5 aprilie, ora 10.00.
Citeşte şi: Volkswagen va cumpăra maşinile din oraşele germane care vor interzice automobilele diesel
Citeşte şi: CNCAN: Unitatea 2 Cernavodă s-a oprit în condiţii depline de securitate radiologică şi nucleară
Citeşte şi: Guvernul a simplificat modalitatea de restituire a taxei auto şi a timbrului de mediu. Cum îşi pot recupera şoferii banii plătiţi
Citeşte şi: Marile bănci ale lumii îşi mută sediile centrale pe Europa în Frankfurt ca urmare a Brexit-ului
Citește pe alephnews.ro: Un incendiu puternic a izbucnit în Sectorul 1 din București. Oamenii au primit mesaje RO-Alert din cauza degajărilor mari de fum
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: Volkswagen va cumpăra maşinile din oraşele germane care vor interzice automobilele diesel
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vă mai amintiți de Ligia Hoka de la Frumusețe pe muchie de cuțit? I se spunea că seamănă cu Sharon Stone, după transformare, iar acum…
CANCAN.RO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe