- Home
- Economic
- TÂRGU MUREŞ, (24.06.2011, 13:46)
- , Szasz Jutka , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
China vrea să investească în infrastructura rutieră din România, dar cu garanţii de stat
Ambasadorul Republicii Chineze în România, Liu Zengwen, afirmă că oamenii de afaceri din ţara sa sunt interesaţi să investească în infrastructura rutieră din România, inclusiv în autostrăzi, dar pentru investiţii mari trebuie asigurate garanţii de stat.
Urmărește
2597 afișări
China vrea să investească în infrastructura rutieră din România, dar cu garanţii de stat (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
Ambasadorul Republicii Chineze în România, Liu Zengwen, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută cu ocazia deschiderii filialei Mureş a Asociaţiei de Prietenie România-China, că oamenii de afaceri din ţara sa sunt interesaţi să investească în infrastructura rutieră din România.
El a precizat că oficialităţile din România şi China au discutat posibilităţile de colaborare în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii din ţara noastră şi reprezentanţii unei firme chineze au făcut vizite de documentare şi au discutat nişte probleme tehnice în teritoriu, dar el consideră că, "deocamdată, acest proces este prea încet şi trebuie împins înainte".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Nicuşor Dan, uimit de rezultatul alegerilor: Vreau să înţeleg mecanismul
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
"Trebuie să recunoaştem că există nişte probleme care trebuie să fie rezolvate, căutând, ambele părţi, soluţiile potrivite", a spus Liu Zengwen.
Potrivit acestuia, investitorii chinezi trebuie să cunoască foarte bine cadrul legislativ şi perioada de recuperare a investiţiei, pentru ca avantajele să fie reciproce.
"Investiţia nu este de pomană", a spus ambasadorul.
El a precizat că investitorii chinezi sunt interesaţi de infrastructura rutieră din România, precizând însă că în cazuri precum Autostrada Transilvania există deja alţi investitori şi, în general, pentru autostrăzi "este nevoie de investiţii mari, nu de câteva milioane (de dolari - n.r.)".
Potrivit ambasadorului, pentru investiţiile mari trebuie asigurate garanţii de stat sau garanţii comerciale, iar în acest moment statul român nu poate să le ofere, fiind condiţionat de deficitul bugetar stabilit cu FMI şi Uniunea Europeană.
"Într-adevăr, investiţiile mari trebuie să fie asigurate, adică garanţii de stat sau garanţii comerciale. Dacă cineva a luat un credit din banca comercială, sigur trebuie să fie asigurat, dar cu o cifră limitată. Dacă o investiţie sau fondul de stat vine aici, trebuie să fie asigurată prin garanţie de stat. În anumite situaţii statul român nu poate oferi aceste garanţii de stat. Am discutat cu oficialităţile române, este o problemă foarte importantă. Dacă nu se rezolvă potrivit cu măsurile potrivite sau adecvate, e greu să mai înaintăm. De ce? FMI şi UE au stabilit o cifră pentru România anuală să nu fie depăşită anual pentru garanţia de stat, pentru a controla deficitul bugetar, să nu depăşească cota stabilită de ei", a spus ambasadorul.
Liu Zengwen a arătat că România tebuie să respecte neapărat această condiţie, existând "o situaţie de dilemă", dar ambele părţi - română şi chineză - sunt de acord să caute soluţii "împreună, depunând mari eforturi în această privinţă".
"Dacă un obiectiv de investiţie mic se poate rezolva prin contractul comercial, nu e nicio problemă. Dacă partea română are fonduri, are bani, se poate realiza orice lucrare mică sau mijlocie în domeniul infrastructurii. Pentru lucrările mari e nevoie… dacă banii nu sunt asiguraţi, ce să fac? Nimeni nu vrea să piardă banii pe care i-a investit, asta e problema", a conchis ambasadorul.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:21
Uciderea rabinului din Emiratele Arabe Unite. Trei suspecţi din Uzbekistan au fost arestaţi
-
astăzi, 13:07
LIVE TEXT Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Rezultate parţiale. Elena Lasconi, 19,17% - Marcel Ciolacu 19,15%. Aproape 2200 de voturi diferenţă. Marja se măreşte / Călin Georgescu, primul cu 22,95%