- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cine are de câştigat în războiul maşinilor electrice dintre China şi Europa. Poate Turcia?
- Producătorii chinezi de maşini electrice, o forţă globală, au anticipat de multă vreme perspectiva unor tarife usturătoare în Europa, una dintre cele mai promiţătoare pieţe pentru aceştia.
- Acum, această perspectivă a devenit realitate.
Cine are de câştigat în războiul maşinilor electrice dintre China şi Europa. Poate Turcia?
UE a anunţat că va impune tarife de până la 37,6% pe importurile de maşini electrice din China, amplificând tensiunile cu Beijingul în cel mai amplu caz comercial al Bruxelles-ului de până acum, scrie Reuters.
Există însă o fereastră de patru luni în care tarifele sunt provizorii, negocierile intense dintre cele două părţi fiind aşteptate să continue.
La sfârşitul perioadei de patru luni, Comisia Europeană ar putea propune tarife finale, care se aplică în mod tipic timp de cinci ani, asupra cărora ţările membre ale UE vor vota.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Cu ce variante merg PSD şi PNL la consultările de la Cotroceni
-
Războiul din Ucraina. Rusia anunţă că a doborât 42 de drone ucrainene în timpul nopţii
După anunţarea tarifelor, părţile interesate ca China şi producătorii EV au ca dată limită 18 iulie pentru a face comentarii.
Mulţi dintre producătorii chinezi de maşini electrice s-au pregătit deja pentru astfel de tarife.
Unii au început deja să construiască fabrici pe continent, în timp ce alţii şi-au creat joint venture cu companii din bloc, notează The Wall Street Journal. Iar alţii încearcă să exporte către Europa din ţări terţe. Iar una dintre acestea este Turcia, care a impus şi ea, în două rânduri, tarife suplimentare pe maşinile electrice din China.
Turcia a impus tarife suplimentare de 40% pe maşinile chinezeşti, după ce introdusese deja anul trecut alte tarife suplimentare.
Kagan Dagtekin, CEO al Dogan Trend Otomotiv, a sugerat că tarifele suplimentare conţin oarecum un mesaj adresat constructorilor chinezi de a acţiona dacă au apetit pentru investiţii.
SAIC Motor din China a anunţat la scurt timp după decizia Turciei de impunere de tarife suplimentare că este pe punctul de a semna un memorandum cu o companie turcească pentru o fabrică auto în această ţară.
Constructorii chinezi de maşini electrice îşi îndreaptă în creştere atenţia către Turcia pe fondul dinamicii în schimbare rapidă de pe piaţa globală a EV-urilor. Turcia oferă mai multe avantaje pentru a-i ajuta să câştige teren în faţa competitorilor, conform fleeteurope.com.
Pe lângă SAIC, BYD şi Chery s-au arătat de asemenea interesate să investească în Turcia.
China este nerăbdătoare să meargă mai departe cu fabricile de EV din Turcia pentru a deschide o nouă frontieră pentru accesul la piaţa europeană.
Companiile chineze preferă Turcia datorită proximităţii faţă de Europa, forţei de muncă ample şi infrastructurii industriale solide. În acelaşi timp, Turcia oferă chinezilor acces la regiuni învecinate, cum ar fi Orientul Mijlociu.
Alt câştig al Turciei în războiul împotriva maşinilor electrice chinezeşti are legătură cu maşina sa autohtonă electrică, Togg, pentru care vor fi lansate pre-comenzi pentru Europa la finalul acestui an, potrivit aa.com.tr.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO