- Home
- Economic
- ARAD, (12.02.2015, 17:07)
- Adina Oşan , Marian Buga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNADNR a amânat recepţia primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, existând lucrări neexecutate
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a amânat, joi, recepţia celor 22 de kilometri ai primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, comisia care a mers la faţa locului constatând că nu au fost executate toate lucrările contractate.
Urmărește
745 afișări
CNADNR a amânat recepţia primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, existând lucrări neexecutate
O comisie de control a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai primului lot din autostrada Nădlac-Arad, cuprinşi între frontiera cu Ungaria şi oraşul Pecica, în vederea semnării recepţiei, verificările având loc la solicitarea constructorului, care doreşte ca astfel să fie ridicată restricţia de viteză de 100 kilometri la oră existentă pe acest segment.
Echipa de control, condusă de Doru Călinescu, director de calitate în CNADNR, a constatat că o serie de lucrări nu au fost executate încă, astfel încât a amânat semnarea recepţiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
-
China va construi cel mai mare baraj hidroenergetic din lume în Tibet
-
Un mare producător de maşini donează un milion de dolari pentru inaugurarea lui Donald Trump la Casa Albă
-
Un cablu electric submarin care leagă Estonia şi Finlanda s-a defectat. Nu este exclus un sabotaj
Conform lui Călinescu, majoritatea lucrărilor rămase neexecutate sunt în afara carosabilului, respectiv la acostamente sau decantoare, în timp ce pe şosea mai sunt de montat, pe o distanţă de 8,5 kilometri, parapete antiorbire.
Comisia a constatat şi "alte neconformităţi", care au fost transmise în scris constructorului.
Cu toate acestea, reprezentantul CNADNR a spus că pe segmentul de autostradă şoferii pot circula în condiţii de siguranţă, dar recepţia şi ridicarea restricţiei de viteză vor fi făcute doar atunci când toate lucrările prevăzute în contract vor fi încheiate, neprecizându-se o dată la care va avea loc o nouă inspecţie.
Conform contractului, primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad trebuia finalizat la sfârşitul lunii ianuarie.
Lotul I şi un segment de şase kilometri din lotul II, respectiv un total de 28 de kilometri, au fost deschise circulaţiei în 19 decembrie 2014, astfel că se poate circula între Nădlac şi Pecica, însă la ambele capete ale şoselei de mare viteză şoferii coboară pe DN7.
La frontieră, autostrada se termină, urmând ca abia în luna iunie 2015 să se facă joncţiunea cu autostrada din Ungaria, care este în lucru. La Pecica, şoferii pot urca pe autostradă de pe DN7, existând un sens giratoriu.
Pentru a se putea da în folosinţă acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat şase kilometri din lotul II, cuprins între Pecica şi Arad.
Lucrările la lotul al doilea au termen de finalizare sfârşitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie terminată şi autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac şi Mako.
Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.
CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi - Max Boegl.
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump ar dori expansiunea SUA: Canada, Groenlanda și Canalul Panama se află în vizorul președintelui american
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Autoritățile raportează 29 de supraviețuitori și 38 de morți în urma prăbușirii unui avion în Kazahstan
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe