- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (31.01.2013, 17:44)
- Marius Fratila
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Comisia Europeană a aprobat o investiţie de 751 milioane euro pentru modernizarea căii ferate Sighişoara-Coslariu
Comisia Europeană a aprobat, joi, o investiţie de 751 de milioane de euro din fondul de coeziune pentru modernizarea tronsonul Sighişoara - Coslariu, de 89,5 kilometri, parte a căii ferate Braşov - Simeria.
Urmărește
358 afișări
Comisia Europeană a aprobat o investiţie de 751 milioane euro pentru modernizarea căii ferate Sighişoara-Coslariu (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, judeţele Mureş, Sibiu şi Alba vor beneficia de o accesibilitate mai bună, ceea ce va face regiunea mai competitivă şi mai atrăgătoare pentru investitori, însă proiectul are şi impact în plan transnaţional, făcând parte din coridorul IV pan-european.
"Acesta este un bun exemplu de fonduri regionale ale UE care lucrează pentru cetăţeni, transformând în acelaşi timp regiuni în locuri mai bune pentru a face afaceri. O infrastructură sigură a transportului este fundamentală, nu doar pentru buna funcţionare a pieţei interne a Uniunii, ci şi pentru prosperitatea economică şi socială a oamenilor ce trăiesc în regiunile noastre", a declarat comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Cîrstoiu: Clasa politică nu e pregatită pentru intrarea în joc a unui om cu carieră, cu notorietate
-
Toma (PSD): Probabil unii colegi încearcă să-l arunce din nou în luptă pe Ciolacu, poate scapă de el
-
Cutremur devastator în Tibet: Cel puţin 120 de morţi şi pagube însemnate în regiunea Everest
Lucrările se vor efectua pe un tronson de 89,5 km de cale ferată dublă între oraşele Sighişoara şi Coslariu, pentru a asigura o viteză maximă de 160 km/oră pentru trenurile de pasageri şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă, în concordanţă cu standardele moderne de infrastructură în Europa.
Investiţia s-a realizat prin programul de transport cofinanţat de UE, axa prioritară "Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN-T în scopul realizării unui sistem durabil de transport la nivel naţional şi integrării acestuia în reţelele de transport ale UE".
Cofinanţarea părţii române este de 133 milioane de euro, valoarea totală a proiectului fiind de 884 milioane de euro.
Este de aşteptat ca proiectul, care a creat 600 de noi locuri de muncă, să fie finalizat până la sfârşitul anului 2015.
Toate "proiectele majore", unde investiţia totală (inclusiv TVA) este mai mare de 50 de milioane de euro, sunt supuse unei decizii specifice a Comisiei Europene, faţă de alte tipuri de proiecte care sunt aprobate la nivel naţional sau regional.
Citește pe alephnews.ro: POLITICO: Țările europene simt presiunea unui acord de pace Rusia-Ucraina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ministerul Educației estimează o scădere alarmantă a numărului de elevi care vor susține examenele naționale
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De ce a murit Ilina Pârvu? Ce s-a întâmplat pe fetița pe care o purta în pântece când s-a stins
CANCAN.RO
Meteorologii Accuweather au modificat prognoza: Pe ce dată vin ninsorile în București, în ianuarie 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe