Compania chineză Alibaba vrea să doboare recordul la bursa de la New York cu cea mai mare listare

Compania chineză de comerţ pe internet Alibaba Group Holding vrea să atragă până la 20 miliarde de dolari prin listarea pe bursa de la New York, ceea ce ar reprezenta un nou record istoric, anticipând o capitalizare de piaţă de 109 miliarde de dolari.

Urmărește
1366 afișări
Imaginea articolului Compania chineză Alibaba vrea să doboare recordul la bursa de la New York cu cea mai mare listare

Compania chineză Alibaba vrea să doboare recordul la bursa de la New York cu cea mai mare listare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grupul subliniază, în prospect, cota de piaţă uriaşă pe care o deţine în China, cea mai mare piaţă online din lume, cu peste 500 milioane de utilizatori.

Valoarea tranzacţiilor pe platforme mobile intermediate anul trecut de Alibaba a crescut la 37 miliarde de dolari, potrivit prospectului, citat de Bloomberg.

Aplicaţia Taobao a companiei a fost cea mai populară aplicaţie de comerţ electronic din China începând din august 2012, după numărul de utilizatori activi lunar.

Listarea Alibaba ar putea deveni cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în SUA, depăşind-o pe cea a Visa, care a atras 19,65 miliarde de dolari în 2008.

Compania chineză încearcă, punând accentul pe businessul mobil, să evite repetarea problemelor care au afectat listarea Facebook în 2012. Fără venituri generate pe platforme mobile la finele anului 2011 şi cu o creştere percepută de investitori ca anemică pe acest segment, Facebook a pierdut mai mult de jumătate din valoarea de piaţă în primele patru luni de la oferta publică iniţială din mai 2012, prin care a atras 16 miliarde de dolari. În prezent, valoarea de piaţă a Facebook a revenit şi a depăşit nivelul de la listare, după ce compania a reuşit să-şi dezvolte afacerile pe platforme mobile, care generează acum 59% din veniturile din publicitate ale reţelei de socializare.

Analiştii subliniază că dezvoltarea rapidă a Alibaba pe platforme mobile se datorează în principal "culturii şi pieţei mobile puternice" din China, care s-a dezvoltat mult mai rapid decât în Vest şi a devenit segmentul cheie pentru atragerea şi reţinerea clienţilor.

Alibaba precizează în prospect că a avut anul trecut o cotă de piaţă de 76% din valoarea totală a achiziţiilor online de produse în China.

Aproape 20% din tranzacţiile efectuate prin serviciile Alibaba au provenit, în ultimele trei luni ale anului trecut, de pe platforme mobile, de aproape trei ori mai mult faţă de ponderea înregistrată cu un an în urmă.

Oferta publică iniţială a grupului chinez va fi subscrisă de Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JPMorgan Chase, Morgan Stanley şi Citigroup.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici