Companiile au renunţat la testele de angajare din cauza lipsei potenţialilor angajaţi

Aplicarea testelor ȋn cadrul proceselor de recrutare şi selecţie nu mai reprezintă o etapă obligatorie pentru angajatorii din ţara noastră, în ultimii ani, din ce ȋn ce mai puţini angajatori alegând să aplice teste eliminatorii, arată compania de externalizare a proceselor de resurse umane Smartree.

Urmărește
1583 afișări
Imaginea articolului Companiile au renunţat la testele de angajare din cauza lipsei potenţialilor angajaţi

Companiile au renunţat la testele de angajare din cauza lipsei potenţialilor angajaţi

Una dintre excepţii o reprezintă companiile multinaţionale ȋn care există o politică de recrutare la nivel global, care presupune aplicarea unor serii de teste, iar această procedură se aplică şi la nivel naţional.

Ȋn ceea ce priveşte tipul de teste incluse ȋn procesul de selecţie, deşi unele firme le aleg pe cele de personalitate sau de logică, cele mai des ȋntȃlnite sunt cele de verificare a cunoştinţelor tehnice necesare desfăşurării activităţii, ȋn special atunci cȃnd vorbim despre poziţii de specialişti.

„Principalul avantaj al acestor testări este faptul că se pot verifica anumite cunoştinţe tehnice, aptitudini şi abilităţi, ȋncă de la ȋnceputul procesului de recrutare. Se elimină, astfel, riscul angajării unui candidat care ȋn perioada de probă nu ar dovedi că are toate competenţele menţionate ȋn CV, ceea ce ar face procesul de recrutare ineficient”, declară Raluca Peneş, HR Coordinator Smartree.

De partea cealaltă, testele psihologice sunt probabil cel mai puţin folosite, dacă e să comparăm cu anii trecuţi. Principalul motiv pentru care s-a renunţat la ele este ritmul din ce ȋn ce mai rapid ȋn care se desfăşoară angajările. Ȋn acelaşi timp, şi candidaţii sunt din ce ȋn ce mai reţinuţi ȋn a completa astfel de teste, mai ales atunci cȃnd vorbim despre executive search sau head hunting şi, avȃnd ȋn vedere că recrutarea pentru poziţii de seniori şi specialişti se bazează, de multe ori, pe abordarea directă a candidaţilor ȋn diferite reţele de socializare, cum ar fi LinkedIn.

Testele de angajare sunt folosite cu precădere în domeniul IT, contabilitate, ingineri sau limbi străine, ȋn cazul centrelor tip call-center. „Ponderea rezultatelor ȋn decizia de angajare poate fi şi de peste 50%, restul raportȃndu-se la atitudine, responsabilitate sau recomandări de la locul anterior de muncă”, mai spune Raluca Peneş.

Un sector aparte este domeniul public, unde există anumite proceduri şi etape, inclusiv testări obligatorii şi eliminatorii, arată studiul Smartree.

Foarte important de ştiut, atȃt de către angajaţi cȃt şi de către angajatori, este că toate testele care se aplică ȋn procesele de recrutare trebuie să fie ȋn conformitate cu legile ȋn vigoare. De exemplu, unele firme folosesc metode de testare mai puţin obişnuite, dar totuşi legale, cum ar fi detectorul de minciuni. Această practică este aleasă ȋn special de către firme de pază, de curierat, societăţi de asigurări sau bănci şi poate fi aplicată doar cu acordul candidaţilor.

Smartree procesează 600.000 de angajaţi anual şi are peste 180 de clienţi, în majoritate companii multinaţionale, dar şi companii cu capital integral românesc.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici