Comportamentul consumatorilor se va schimba radical în 2022

Consumatorii vor evolua dincolo de nevoia de a cumpără în acest an, devenind mai conştienţi de cheltuielile lor şi căutând alternative pentru a achiziţiona bunuri în moduri mai puţin tradiţionale, a declarat firma de cercetare de piaţă Euromonitor International, potrivit Wall Street Journal.

Urmărește
3013 afișări
Imaginea articolului Comportamentul consumatorilor se va schimba radical în 2022

Comportamentul consumatorilor se va schimba radical în 2022

Raportul anual de tendinţe al companiei, citat de ZF, prezice modul în care consumatorii se vor schimba anul acesta şi maniera în care companiile vor fi nevoite să răspundă la aceste schimbări. Iată 10 schimbări care, potrivit Euromonitor Internaţional, vor modela atitudinea consumatorilor în 2022:

Schimbările climatice capătă o atenţie deosebită

Conferinţa COP26 i-a făcut pe cosumatori să se gândească la acţiunile lor zilnice în legătură cu schimbările climatice. Oamenii caută să reducă risipa de alimente, să reducă utilizarea plasticului şi să recipleze mai mult. 67% dintre consumatorii chestionaţi de Euromonitor au declarat că încearcă zilnic ca atitudinea lor să aibă un impact benefic asupra mediului.

Persoanale în vârstă îşi optimizează viaţa digitală

Pandemia a forţat mulţi oameni să-şi ajusteze comportamentul, cum ar fi realizarea cumpărăturilor online pentru prima dată. Această tendinţă a fost deosebit de populară în rândul seniorilor şi, potrivit statisticilor, va continua să facă parte din traiul acestei categorii de vârstă.

Găsirea unor soluţii alternative pentru lanţul de aprovizionare

Lipsa produselor şi întreruperile i-au determinat pe consumatori să folosească servicii de abonamente sau să cumpere la mâna a doua pentru a găsi ceea ce îşi doresc. Companiile trebuie să se adapteze acestor indivizi oferind alternative la o gamă mai largă de articole.

Preluarea controlului asupra finanţelor

Instabilitatea pandemiei a făcut ca mulţi consumatori să devină mai conştienţi de finanţele lor şi să experimenteze prin diverse investiţii, cum ar fi criptomonedele. Companiile ar trebui să ofere modalităţi de a educa consumatorii cu privire la serviciile lor financiare sau de a face produsele mai accesibile prin reducerea taxelor.

Prioritizarea valorilor şi obiectivelor personale

34% dintre oamenii care au făcut parte din sondaj au preferat să cheltuiască bani pe experienţe, nu pe produse în sine, spre deosebire de 27% în 2015. Companiile trebuie să abordeze schimbarea devenind flexibile la ceea ce îşi doresc consumatorii, indiferent dacă aceştia încă lucrează sau sunt în căutarea unei noi oportunităţi profesionale.

Metaversul trece de la experiment la realitate

Consumatorii care au fost forţaţi să îşi desfăşoare viaţa online prin chat-uri video îşi schimbă acum comportamentul pentru a se implica în lumi şi comunităţi digitale. Concertele virtuale, vânzările de NFT-uri şi construirea avatarurilor digitale sunt comportamente pe care consumatorii le folosesc şi de care marile companii încep să se lovească din ce în ce mai des.

Secondhand-ul pierde stigmatizarea

Cumpărarea articolelor la mâna a doua nu mai este stigmatizată. A devenit o opţiune căutată de consumatorii care doresc să aibă articole unice sau care fac cumpărături cu buget redus. Companiile ar trebui să răspundă acestei cereri adresându-se consumatorilor care doresc să cumpere versiuni mai vechi de articole.

Locuitorii oraşului optează pentru avantajele suburbane şi rurale

Oamenii care au rămas în oraşe şi nu au fugit în suburbii în timpul pandemiei îşi doresc acum câteva dintre avantajele de a trăit în afara oraşului, cum ar fi accesul la spaţii verzi. Alţii doresc mai multe servicii mai aproape de casele lor, mulţi lucrând încă de la distanţă.

Îngăduinţă în îngrijirea de sine şi fericire

56% dintre consumatori se aşteaptă să fie mai fericiţi în următorii cinci ani. Pentru a ajunge la acea „nirvană”, oamenii cumpără produse care le ajută mintea şi corpul, cum ar fi produse de canabis sau cursuri de meditaţie. Experienţele de cumpărături personalizate care pot prezice nevoile unui consumator vor deveni o componentă cheie pentru a ajunge la aceşti oameni.

Abordări hibride ale socializării

Pe măsură ce pandemia continuă, consumatorii devin fragmentaţi: cei care doresc să se întoarcă la viaţa lor normală şi să se angajeze în activităţi sociale şi cei care rămân precauţi. Aceasta înseamnă că posibilităţile hibride, cum ar fi vizitele digitale sau renunţarea la taxele anuale, pot răspunde nevoilor diferiţilor consumatori. Produsele şi serviciile trebuie să devină mai diverse pentru a servi această bază de consumatori împărţită.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici