- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Conferinţa Gândul e-Commerce - Dunca (ANPC): Clienţii online sunt mai informaţi, critici şi exigenţi
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit anul trecut 3.168 de reclamaţii de la consumatori care au făcut cumpărături online, comparativ cu aproximativ 1.000 în 2013, a declarat, marţi, Marius Alexandru Dunca, preşedintele instituţiei, la conferinţa Gândul e-Commerce.
Conferinţa Gândul e-Commerce - Dunca (ANPC): Clienţii online sunt mai informaţi, critici şi exigenţi (Imagine: Bogdan Iordache/Mediafax Foto)
Potrivit lui Dunca, triplarea numărului de sesizări reflectă creşterea comerţului online din România, dar şi a nivelului de informare a consumatorilor privind drepturile lor. Şeful ANPC a spus că 90% din aceste sesizări sunt întemeiate, iar cele mai multe au fost înregistrate de sărbători şi cu ocazia Black Friday. "Clienţii mediului online sunt mai informaţi, mai critici şi mai exigenţi", a declarat Dunca.
Cele mai multe reclamaţii (25% din total) făcute de consumatori au avut legătură cu faptul că produsul primit nu a corespuns cu cel prezentat. Au fost, de asemenea, comune reclamaţiile privind nerespectarea termenului de livrare, nerespectarea termenului de remediere şi depăşirea termenului de rambursare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Premierul român Marcel Ciolacu, primit la Downing Street de prim-ministrul britanic Keir Starmer
-
Ciolacu şi Ciucă se ceartă ca ţaţele: Când eşti neputincios, devii şi disperat şi nervos
-
Trump l-a nominalizat pe Pete Hegseth la Apărare: anti-NATO, anti-Europa, vedetă a talk-show-urilor Fox News
Marius Alexandru Dunca a făcut apel la comercianţii online să informeze ANPC privind firmele concurente care încalcă legea, deoarece este vorba de "concurenţă neloială". Mai mult, el a invitat mediul de afaceri să "se aşeze la masă" cu ANPC pentru a beneficia de consiliere şi a dezvolta comerţul online local. "Scopul ANPC nu este acela de a amenda mediul de afaceri", a spus Dunca.
În total, ANPC a aplicat în 2014 amenzi de peste 107 milioane lei furnizorilor de bunuri şi servicii şi a acordat cetăţenilor păgubiţi despăgubiri de 6,84 milioane de lei, potrivit raportului de activitate.
La nivel naţional s-au înregistrat, anul trecut, un număr de 67.270 de petiţii privind conformitatea şi securitatea produselor şi serviciilor.
La conferinţa Gândul e-Commerce sunt prezenţi ca lectori Bebe-Viorel IONICĂ – Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea Informaţională; Cosmin COSTEA – E-business consultant, SAP; Violeta LUCA – Director Executiv, eMAG; Marius Alexandru DUNCA – Preşedinte, ANPC; Dan NICOLESCU - Director executiv, Pay U; Octavian BĂDESCU – Founder & Board Chairman, Sameday Courier; Andrei GEORGESCU – Managing Partner, White Image, Raluca GEORGESCU – Online Marketing & e-commerce Sales Director, F64 Studio şi Andrei RADU – CEO & Founder, GpeC.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO