- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.12.2014, 19:15)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢA MEDIAFAX: Consumul de produse cumpărate pentru acasă a crescut la şase luni cu 2%, la alimente peste medie
Consumul de produse cumpărate şi consumate acasă a crescut în primele şase luni cu 2%, cel mai mare avans fiind înregistrat la alimente, de 6%, în timp ce la produsele de îngrijire personală a fost consemnată o scădere cu 2%, potrivit unui studiu GfK.
Urmărește
108 afișări
Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)
"Am identificat trei factori care influenţează consumul, respectiv inflaţia, nivelul de economisire şi nivelul de încredere. Am avut de-a lungul timpului inflaţie, cu impact în scădere de volume cumpărate, dar în primele nouă luni preţurile au scăzut cu 2,1%, ceea ce a dus la o creştere a volumului de produse cumpărate. În ceea ce priveşte economisirea, ponderea celor care economisesc a crescut în acest an la 17%, de la 12% anul trecut, dar şi a sumelor economisite, la 131 miliarde de lei, comparativ cu 125 miliarde de lei în 2013. De asemenea, indicele de încredere în economie, în securitatea financiară, a început să se îmbunătăţească, a declarat, joi, Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK, la conferinţa Mediafax Talks about Brewing and Economy.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
Noul guvern. Iohannis a convocat partidele parlamentare la consultări / PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale vor veni împreună la discuţii
-
Lovitură pentru TikTok. O ţară europeană interzice aplicaţia chineză / Şi în România au fost voci care au cerut suspendarea TikTok în urma alegerilor prezidenţiale
-
Arabia Saudită a avertizat Germania cu privire la bărbatul reţinut pentru atacul de la Magdeburg
În opinia sa, toate acestea au avut ca impact creşterea consumului de produse cumpărate şi consumate acasă în prima jumătate a anului, cu 2%. Consumul de produse de îngrijire personală a scăzut însă cu 2%.
Şi consumul de bere acasă a scăzut în acest an, la nouă luni reducerea fiind de 1,7%, în condiţiile în care numărul gospodăriilor care au cumpărat măcar un brand de bere în acest interval a fost mai mic cu 2,3%.
Potrivit datelor GfK, românii alocă 41% din cheltuieli pentru alimente şi băuturi nealcoolice şi 8% pentru tutun şi băuturilor alcoolice, astfel că aproape jumătate din bugetul unui român merge pe produse alimentare, băuturi şi tutun.
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe