CONFERINŢA MEDIAFAX - Dunca: ANPC este dispusă să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) vrea să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară, inclusiv prin majorarea, la 15 zile, a perioadei în care magazinele pot avea la promoţie produsele care urmează să expire, a declarat preşedintele autorităţii, Marius Dunca.

Urmărește
524 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Dunca: ANPC este dispusă să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară

Dunca: ANPC este dispusă să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)

Astfel, această perioadă poate creşte pentru produsele care sunt la promoţie şi expiră în trei zile.

"Dacă doriţi să majorăm acest termen la 15 zile, eu sunt deschis. Totul trebuie să vină din partea dumneavoastră (a retailerilor, n.r.). Sunt deschis pentru a găsi soluţii", a afirmat Dunca la conferinţa Mediafax Talks about Retail, organizată de Mediafax în parteneriat cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Cele mai multe dintre reclamaţiile primite de autoritate în acest an pe zona alimentelor se referă la ambalaje deteriorate şi produse expirate.

"Avem de la începutul anului în jur de 5.000 de reclamaţii pentru produse alimentare. Reclamaţiile vin nu neapărat din zona marilor retaileri, ele vin de pe tot segmentul alimentar din România. Principalele aspcte sunt deteriorarea ambalajelor şi produse expirate", potrivit şefului ANPC.

Pentru a reduce risipa alimentară trebuie dusă o campanie de educare, de informare a consumatorului, astfel încât acesta să aleagă în cunoştinţă de cauză produse utile, a declarat Dunca.

Vicepreşedintele ANSVSA Lenuţa Ichim a afirmat că autoritatea colaborează cu retailerii pentru siguranţa alimentară, pentru identificarea şi retragerea rapidă a unor alimente care ar reprezenta un risc.

"ANSVSA susţine iniţiativa pentru a reduce risipa alimentară, dar responsabilitatea este în întregime a operatorului economic şi presupune şi cheltuieli", a declarat vicepreşedintele ANSVSA.

Potrivit datelor prezentate de AMRCR, românii aruncă anual la gunoi 2,2 milioane tone de alimente, adică 10% din mâncarea pe care o cumpără.

"Sunt ţări cu mult avansate faţă de România care fac lucruri interesante şi pe care încercăm prin eforturi deosebite să le ajungem din urmă", a declarat Florin Căpăţână, vicepreşedinte AMRCR.

El a punctat că aceste lucruri nu se pot face fără ajutorul autorităţilor statului.

România se află pe locul 10 într-un top care clasifică 27 de ţări UE în funcţie de cât de multe produse alimentare sunt aruncate. Pe primele locuri sunt Marea Britanie, Germania şi Olanda.

La discuţiile privind reducerea risipei alimentare au mai participat şi Bertrand Swiderski, director CSR al Carrefour, Viorel Morarescu, şef al Direcţiei Generale de Industrie Alimentară din Ministerul Agriculturii, precum şi Luminiţa Ghiţă, şef Serviciu Dezvoltare Durabilă din Ministerul Mediului.

Mai mulţi retaileri din România sunt implicaţi în prezent în programe privind reducerea risipei alimentare, proiectele lansate în acest sens având scop umanitar, dar şi de educare.

Astfel de programe deruleaza în prezent Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Metro, Penny Market, Profi şi Selgros, potrivit AMRCR.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici