CONFERINŢA Mediafax Talks about Transport&Logistics - UNTRR: Transportul rutier, tratat ca "Cenuşăreasa economiei". Ministerul Transporturilor nu-şi ia în serios atribuţiile

Transportul rutier este tratat ca "Cenuşăreasa economiei", iar situaţia existentă, care generează evenimente precum accidentul din Muntenegru, arată că Ministerul Transporturilor nu-şi ia în serios atribuţiile legate de acest sector, potrivit reprezentanţilor UNTRR.

Urmărește
179 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA Mediafax Talks about Transport&Logistics - UNTRR: Transportul rutier, tratat ca "Cenuşăreasa economiei". Ministerul Transporturilor nu-şi ia în serios atribuţiile

Constantin Isac (Imagine: Razvan Chirita/Arhiva Mediafax Foto)

"Situaţia în transportul rutier care generează astfel de evenimente spune un singur lucru: că Ministerul Transporturilor nu-şi ia în serios treaba legată de organizarea acestei ramuri economice extrem de importante. Transportul rutier este tratat ca o Cenuşăreasă a economiei naţionale", a declarat vineri, la conferinţa Mediafax Talks about Transport & Logistics, Constantin Isac, vice-preşedinte al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

El a arătat că în acest domeniu este nevoie de reglementări şi de respectarea acestora, precum şi de găsirea de soluţii la problemele care apar în sistem.

Printre solicitările adresate autorităţilor de către UNTRR în ultimii doi ani se numără modificarea unei hotărâri de Guvern care să permită reducerea amenzilor, eliminarea taxei de drum la nivel judeţean şi a celor de tranzit unde nu există centuri de ocolire, repararea podurilor care leagă drumuri europene sau eliminarea suprapunerilor legislative.

Alte solicitări au vizat creşterea securităţii în transportul de persoane şi marfă prin corectarea modalităţilor de obţinere a permiselor şi atestatelor şi îmbunătăţirea controlului în trafic.

Reprezentantul UNTRR a afirmat că transportatorii străini nu sunt trataţi similar cu cei români, nefiind sancţionaţi pentru abateri, în condiţiile în care firmele locale primesc amenzi mai mari decât în ţări precum Germania sau Franţa.

Isac a arătat că este nevoie de extinderea controalelor fiscale la firmele de transport pentru eliminarea concurenţei neloiale.

Dacă aceste acţiuni nu sunt făcute "ca la carte", vor apărea "catastrofe" în transportul rutier, a mai spus el.

Un autocar cu turişti români s-a răsturnat, duminică, într-o prăpastie din Muntenegru, accidentul soldându-se cu 18 morţi şi 29 de răniţi. Accidentul s-a produs la Grlo, pe o şosea dintr-o regiune montană la 30 de kilometri nord de Podgorica, capitala Muntenegrului.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, citate de presa locală.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici