Transportatorii îl somează pe vicepremierul Daniel Suciu să retragă de pe transparenţa decizională proiectul de OUG privind transportul alternativ cu maşină şi şofer, pentru a nu încălca legislaţia şi Constituţia României.
COTAR apreciază că, potrivit jurisprudentei CCR, Guvenul nu poate adopta o OUG substituindu-se legiutorului, prin preluarea unui proiect aflat în dezbateri parlamentare. Curtea Constituţională a decis că angajarea unui proiect prin OUG este neconstituţională, acelaşi proiect fiind in dezbateri in comisiile de specialitate ale Camerei Deputatilor. Ocolirea procedurii de examinare şi dezbatere a proiectului de lege şi recurgerea la angajarea răspunderii prin OUG asupra acestui proiect nu îşi găsesc o motivare.
„În altă ordine de idei, nu se justifică în niciun fel urgenţa, în cazul acestei ordonanţe. În plus, există o hotărâre a Curţii Europene de Justiţie care arată clar faptul că UBER face transport de persoane şi nu „ridesharing”. În urma acestei hotărâri, niciun stat membru UE nu este obligat să dea ordonnaţe de urgenţă pentru susţinerea acestor entităţi.
În al treilea rând, se pare că atât Guvernul României, anumiţi oameni politici şi organele abilitate ale statutului se prefac acum şi uită cum aceste multinaţionale, „platforme” au eludat legile din România timp de patru ani au fraudat bugetul statului, obţinând venituri ilicite din activităţi neautorizate pe teritoriul ţării noastre, în detrimentul transportatorilor autorizaţi.
Pe de altă parte, cei 30.000 de „parteneri” care rămân „fără loc de muncă” nu sunt angajaţi. Firmele partenere ale UBER, BOLT, CLEVER etc. nu au niciun angajat şofer cu contract de muncă. Întrebarea este de ce ANAF şi ITM nu au verificat această situaţie până acum. Statul român a pierdut în patru ani – numai din taxele care trebuiau plătite pentru şoferi – circa 6.000.000 de euro pe lună”, arată COTAR.