Creţu: Proiectul autostrăzii Orăştie-Sibiu - împărţit în etape sau finanţat cu bani de la buget

Autorităţile române trebuie să decidă, în privinţa autostrăzii Orăştie - Sibiu, finanţată cu bani din Fondul de Coeziune, dacă proiectul poate fi împărţit în două faze sau va fi completat cu finanţare naţională, a declarat comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu.

Urmărește
982 afișări
Imaginea articolului Creţu: Proiectul autostrăzii Orăştie-Sibiu - împărţit în etape sau finanţat cu bani de la buget

Creţu: Proiectul autostrăzii Orăştie-Sibiu - împărţit în etape sau finanţat cu bani de la buget

"Situaţia autostrăzii Orăştie - Sibiu trebuie analizată cu atenţie, întrucât lucrările au fost aproape în totalitate finalizate. Autorităţile române sunt responsabile pentru implementarea proiectului şi trebuie să evalueze dacă acesta poate fi împărţit în două faze sau poate fi completat cu finanţare naţională, în conformitate cu Regulamentul General al Comisiei Europene. Serviciile DG Regio sunt în continuare disponibile să sprijine autorităţile române în cazul acestui proiect, pentru a se asigura împreună că sunt respectate toate condiţiile de finanţare, astfel încât să vorbim de o utilizare efectivă şi eficientă a Fondurilor Structurale şi de Investiţii, în beneficiul României şi al Uniunii Europene", a declarat Creţu, într-un comunicat.

Potrivit Regulamentului CE, data limită de eligibilitate a cheltuielilor efectuate de beneficiari în perioada 2007-2013 este 31 decembrie 2015. Dacă un proiect nu este încheiat până la 31 decembrie 2015, autorităţile naţionale pot finaliza lucrările cu fonduri naţionale în 2016, înainte de depunerea documentelor de închidere a programului.

Altă opţiune, tot conform regulamentului, vizează împărţirea proiectului în mai multe etape, prin extinderea finanţării acestuia pe parcursul a două perioade de programare - faza 1 este finanţată în cadrul perioadei 2007-2013 şi faza a doua în cadrul exerciţiului bugetar 2014-2020.

Proiectul Autostrăzii Orăştie - Sibiu, ca parte a Reţelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82 km de autostradă. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanţarea acestui proiect cu 510 de milioane de euro din Fondul de Coeziune.

Autostrada a fost împărţită în patru loturi de punere în aplicare. Loturile 1 şi 2, având lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 şi 4 au fost deschise traficului în 2014. La lotul 3, de 22 de kilometri, au fost identificate fisuri în structura drumului.

Lucrările de reconstrucţie sau de consolidare trebuie să fie finanţate de la bugetul de stat, iar autorităţile române au obligaţia de a se asigura că întreaga autostradă este finalizată şi funcţională înainte de trimiterea documentelor de închidere a programului, termenul limită fiind martie 2017, mai arată comunicatul citat.

La începutul săptămânii, Ministerul Transporturilor a cerut companiei italiene Salini Impregilo urgentarea şi definitivarea aspectelor tehnice pentru remedierea deficienţelor şi pentru finalizarea lucrărilor la lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, în cadrul căruia o porţiune de 200 metri trebuie demolată şi refăcută.

Lucrările de refacere a autostrăzii ar trebui să fie finalizate în decembrie şi să fie efectuate cu banii antreprenorului, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici