Cu cât va scădea preţul la pâine după reducerea TVA. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România: Sperăm ca măsura să fie extinsă

Scăderea preţurilor la raft la pâine şi produse de panificaţie va fi proporţională cu reducerea TVA pentru această categorie, de la 24% la 9%, potrivit Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), care speră că această măsură va fi extinsă şi la alte alimente.

Urmărește
892 afișări
Imaginea articolului Cu cât va scădea preţul la pâine după reducerea TVA. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România: Sperăm ca măsura să fie extinsă

Cu cât va scădea preţul la pâine după reducerea TVA. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România: Sperăm ca măsura să fie extinsă (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Ne aflăm într-o situaţie extrem de dificilă de subconsum şi suntem cu toţii de acord că o cotă mare de TVA este o frână în creşterea consumului şi implicit a bunăstării cetăţenilor. (...) Marii retaileri îşi propun să întreprindă toate demersurile care le stau la îndemână pentru ca preţurile de la raft să scadă în mod efectiv cu acelaşi procent cu care va scădea cota taxei. Ne exprimăm speranţa că această măsură va fi urmată de reducerea taxei pe valoarea adăugată la toate produsele, în aşa fel încât să se relanseze creşterea economică care a avut atât de mult de suferit printr-o cotă mare de TVA", se arată într-un comunicat al AMRCR.

Guvernul a avizat reducerea taxei pe valoarea adăugată la pâine la 9%, de la 1 septembrie, impactul negativ al măsurii urmând să fie compensat prin creşterea tot din septembrie a accizelor la alcool şi introducerea de accize la bunuri de lux.

Potrivit directorului executiv al AMRCR, Delia Nica, măsura va contribui la reducerea evaziunii fiscale, la încurajarea producătorilor locali şi va stimula consumul.

"Un element esenţial al acestui demers este implicarea producătorilor. În consecinţă membrii AMRCR vor continua operaţiunile comerciale cu producătorii care înţeleg să respecte şi să aplice această măsură economică", a afirmat Nica.

AMRCR a fost constituită în anul 2003 şi are ca membri pe: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici