Cum este influenţată decizia de cumpărare a părinţilor de preferinţele copiilor

Aproximativ o treime dintre părinţi (71%) au declarat că îşi întreabă copiii ce produse să cumpere, potrivit studiului "Copiii, reclamele şi tehnologia", care spune că accesul timpuriu la tehnologie a dus la modificarea mecanismelor decizionale din familie în ceea ce priveşte achiziţia de produse.

Urmărește
1301 afișări
Imaginea articolului Cum este influenţată decizia de cumpărare a părinţilor de preferinţele copiilor

Cum este influenţată decizia de cumpărare a părinţilor de preferinţele copiilor

Studiul este al treilea din seria Bold by Lowe Group şi analizează comportamentul copiilor (din mediul urban) din trei categorii de vârstă – 5-7, 8-12 şi 13-16 ani – în mediul digital.

– Copiii din România (de la oraşe) petrec peste 5 ore pe zi pe reţelele sociale –

Aproximativ 85% dintre copiii din România cu vârste cuprinse între 5 şi 16 ani şi cu acces la internet intră zilnic online, aceştia petrecând, în medie, peste cinci ore pe zi pe reţelele sociale, arată un studiul realizat de iSense Solutions în exclusivitate pentru grupul de comunicare Lowe Group România.

"Tehnologia adusă în braţele copiilor de la o vârstă atât de fragedă produce schimbări de comportament atât în rândul generaţiei tinere, cât şi al mecanicilor decizionale din familie. 71% dintre părinţi au declarat că îşi întreabă copiii ce produse să cumpere şi 51% îi consideră pe cei mici foarte persuasivi, iar asta vine din creşterea încrederii în percepţia lor, creştere datorată accesului la informaţie pe care aceştia îl au utilizând device-uri moderne. Miza noastră este una importantă: să înţelegem factorii care influenţează noile modele comportamentale şi să identificăm indiciile care ne pot ghida în pregătirea pe termen lung a unor strategii de comunicare potrivite şi actuale pentru cei care vor deveni următorii noştri consumatori", a declarat Adela Preda, care este 'digital creative strategist' în cadrul agenţiei de creaţie şi productie publicitară digitală Profero.

– Peste jumătate din adolescenţi dau "like" paginilor cu conţinut comercial –

Pe Facebook, copiii dau, cel mai des, like la postările prietenilor şi vorbesc pe chat, însă se remarcă o înclinaţie a adolescenţilor (peste 57%) să dea like la paginile brandurilor şi ale vedetelor.

În ceea ce priveşte publicitatea în mediul digital, adolescenţii de 14-16 ani văd reclamele în special la începutul clipurilor video de pe YouTube, pe Facebook, pe site-uri şi în interiorul unor aplicaţii sau jocuri.

– Pe Facebook reclamele au efect în cazul adolescenţilor –

Dau click să afle mai multe în special pe Facebook (28%) şi pe bloguri şi doresc să cumpere produsul după ce au văzut reclama în interiorul unor jocuri sau pe Facebook.

Datele arată că vârsta medie la care copiii primesc device-uri este de 8,5 ani pentru tabletă, 9 ani pentru computer, 10 ani pentru smartphone şi 11 ani pentru alte dispozitive smart. Însă, chiar şi înainte să aibă un device personal, cei mici au acces la dispozitivele părinţilor.

Smartphone-ul este device-ul pe care copiii îl folosesc cel mai des este, pe care îl folosesc, în medie, 160 de minute pe zi, chiar 208 minute în cazul adolescenţilor de 13-16 ani. În acelaşi timp, se remarcă o preferinţă pentru tabletă în categoria de vârstă 5-7 ani.

Cei mici intră pe internet în special de acasă şi obişnuiesc să urmărească videoclipuri muzicale, clipuri amuzante şi de desene animate sau să stea pe reţelele sociale. Aceştia au, în medie, 14 aplicaţii instalate pe smartphone, cele mai folosite fiind cele de navigare pe internet, reţele sociale, jocuri şi chat/messenger.

Copiii mai mici preferă să se joace pe smartphone, în timp ce adolescenţii socializează.

Astfel, copiii au conturi pe mai multe reţele sociale, cele mai populare fiind Facebook (utilizată de 43% dintre aceştia şi pe care petrec, în medie, 121 de minute pe zi), Whatsapp (11% / 72 minute), Instagram (2% / 67 minute) şi Snapchat (1% / 62 minute).

Peste jumătate dintre copii şi-au făcut cont pe Facebook asistaţi de un părinte, ceea ce arată o preocupare a părinţilor faţă de activitatea socială din mediul digital a copiilor lor.

"Dacă nu comunici în social media, este ca şi cum ai lăsa vitrina magazinului goală", a concluzionat Traian Năstase, Managing Partner al companiei iSense Solutions.

"Majoritatea respondenţilor ne confirmă faptul că, deşi tendinţa este să blameze reclamele, sunt totuşi fani declaraţi de branduri. Astfel, îi putem convinge prin conţinut de calitate, nu prin cantitate şi îi putem targeta prin crearea de pagini care să ii atragă prin postări din zona lor de interes", a adăugat acesta.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe şi cuprinde atât metode calitative, cât şi cantitative. Astfel, au fost realizate patru focus grupuri cu copii cu vârsta între 8-12 ani, respectiv 13-16 de ani, iar studiul cantitativ a fost realizat pe adolescenţi cu vârsta între 14-16 ani şi părinţi cu copii cu vârsta între 5-16 ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro şi sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%.

Bold by Lowe Group este o iniţiativă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente şi studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente şi relevante informaţii şi tendinţe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziţioneze şi să vândă mai bine. Bold by Lowe Group s-a lansat în luna mai a acestui an cu un studiu dedicat industriei de FMCG – "Cele mai noi tendinţe ale românilor în ceea ce priveşte un stil de viaţă sănătos" şi a continuat în luna iulie cu o analiză despre employer branding – "Millennials: Atitudini, aşteptări, aspiraţii şi decizii", iar în luna octombrie cu un studiu despre "Digital Youth în România".

De peste 20 de ani pe piaţa locală, Lowe România este unul din cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenţii: BPN (media), Golin (relaţii publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical şi farmaceutic), MullenLowe (creaţie şi producţie publicitară) şi Profero (creaţie şi productie publicitară digitală).

Profero Bucureşti, afiliată la reţeaua internaţională MullenLowe Profero, este una dintre cele mai mari agenţii de digital advertising din România, cu o echipă de 42 de specialişti şi o expertiză de peste 8 ani în piaţă, atât cu branduri locale, cât şi internaţionale.

iSense Solutions - The Modern Consumer Company foloseşte cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România şi oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanţă în marketing si comunicare, digital şi vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase şi Andrei Cânda, specialişti cu peste 11 ani de experienţă în domeniul cercetării de piaţă şi cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.isensesolutions.ro şi www.researchromania.ro.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici