- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dacia fabricată la Mioveni vs. Dacia din Tanger
Principalele avantaje ale României în "cursa" producţiei şi a investiţiilor Renault sunt centrul tehnologic Renault, tradiţia în industria automobilului, dar şi "infrastructura" componentiştilor, în timp ce Marocul a atras o nouă investiţie de 1 mld. euro a grupului francez datorită costurilor mai scăzute.
Dacia fabricată la Mioveni vs. Dacia din Tanger (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Intrarea în producţie a monovolumului Lodgy este o veste bună nu numai pentru Maroc (Tanger), unde francezii de la Renault au investit un miliard de euro pentru a dubla producţia anuală a Dacia, ci şi pentru producătorii de componente, având în vedere că din România se vor exporta şi mai multe piese către uzina din Tanger.
"Vor exista exporturi de piese din România pentru Lodgy către uzina din Maroc, iar astfel lansarea lui Lodgy este o veste bună şi pentru activitatea Renault de aici. Piesele nu sunt colecţii CKD, ci componente comune cu platforma de modele produse la Dacia, iar acestea vor fi exportate de la Piteşti. Vânzările Dacia ne-au făcut să creştem capacitatea de producţie, iar acest lucru nu se mai putea face la Piteşti, care a ajuns la maximul capacităţii sale. Astfel am deschis un nou centru de producţie în Maroc, care este o piaţă dinamică. Acel centru de producţie ne oferă deschidere bună pentru exporturi", a spus Jean-Christophe Kugler, 50 de ani, care a preluat funcţia de director Renault pentru regiunea Euromed (România, Bulgaria, Turcia, Maroc, Algeria şi Tunisia) şi pe cea de preşedinte al Automobile Dacia la 1 noiembrie anul acesta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
Ciolacu publică facturile pentru zborurile private la Nisa în ziua de Crăciun
-
Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
-
Cum s-a produs accidentul din Maramureş în care trei poliţişti au fost răniţi
Decizia cu privire la investiţia în Maroc a fost luată în contextul în care la Mioveni uzina deja a ajuns la o capacitate maximă, de 65 de maşini pe oră, respectiv aproape 350.000 de maşini anual.
Cu toate acestea, în 2005-2006 grupul francez se arătase interesat de preluarea uzinei de la Craiova, la care a renunţat în septembrie 2006, în aceeaşi perioadă fiind luată şi decizia de a investi în Maroc. Fabrica din Tanger va începe să producă din 2012.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 19:03
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1036. Drone ucrainene distrug un depozit de muniţie rusesc în regiunea Rostov, potrivit SBU / Rusia lansează un atac masiv cu rachete şi drone asupra Ucrainei în dimineaţa de Crăciun / Kievul simplifică achiziţiile de drone şi echipamente de război electronic
-
astăzi, 17:47
Hamas acuză Israelul de impunerea unor noi condiţii în negocierile pentru un armistiţiu