Decizia surprinzătoare a Apple: Fanii mărcii sunt sfătuiţi să renunţe la a sta la coadă

Obişnuitele deja cozi de sute de metri, pentru zile la rând, în faţa magazinelor Apple ar putea deveni istorie, potrivit unei note de informare interne a Apple, în care conducerea companiei cu sediul în Cupertino, California, îşi sfătuieşte angajaţii să le recomande fanilor produselor sale să renunţe la a mai aştepta, uneori zile şi nopţi, în faţa unui magazin până la punerea în vânzare a gadgetului mult dorit.

Urmărește
232 afișări
Imaginea articolului Decizia surprinzătoare a Apple: Fanii mărcii sunt sfătuiţi să renunţe la a sta la coadă

Decizia surprinzătoare a Apple: Fanii mărcii sunt sfătuiţi să renunţe la sta la coadă (Imagine: Hepta)

Fiecare lansare a unui iPhone sau iPad, începând din 2007, a fost acompaniată de cozi lungi de fani care se întindeau uneori pe sute de metri, pentru zile şi nopţi la rând, înainte de punerea în vânzare a fiecărui nou gadget, potrivit theguardian.com.

Dar acum s-ar părea că Apple ia măsuri pentru a împiedica formarea cozilor şi îşi trimite fanii către magazinul online.

"Zilele de aşteptat la coadă cu degetele încrucişate, sperând să prindă un produs, s-au terminat pentru clienţii noştri. Avem de-a face cu o schimbare uriaşă de abordare şi avem nevoie de ajutorul vostru pentru a o pune în practică. Spuneţi-le clienţilor că produsele sunt disponibile online şi arătaţi-le cât de simplu este să facă o comandă. Le veţi face ziua frumoasă", scrie într-o notă de informare internă trimisă de directoarea de vânzări a Apple Angela Ahrendts, potrivit unui document obţinut de Business Insider.

Dincolo de incurajarea efectuării de comenzi online, care vor începe pe 10 aprilie pentru noul gadget Apple Watch, ale cărui livrări vor începe pe 24 aprilie, primul ceas inteligent al companiei nu va fi disponibil clienţilor direct din magazinele Apple din Marea Britanie, potrivit unor relatări de presă.

Clienţii vor putea testa dispozitivele, dar vor fi direcţionaţi către anumite secţiuni din magazin sau spre magazinul online pentru a depune o comandă. În Statele Unite ale Americii, clienţii care doresc să cumpere un Apple Watch din magazinul companiei o vor putea face, dar vor fi descurajaţi să procedeze astfel dacă au făcut comanda online.

Cozile lungi în zilele de lansare comercială a unui produs fac ca stocul de produse să fie rapid epuizat, iar acestea au afecte amestecate referitor la imaginea Apple. Pe de o parte subliniază popularitatea mărcii şi a gadgeturilor şi devotamentul fanilor, dar aceiaşi fani sunt adesea luaţi în derâdere de presă şi de public pentru că sunt obsedaţi de marcă şi produse.

Împiedicarea oamenilor să cumpere dispozitivele direct din magazine va ajuta şi la prevenirea revânzărilor pe piaţa gri, când unii clienţi cumpără gadgeturile puse în vânzare în Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii şi apoi le revând în ţări unde Apple nu a lansat încă oficial dispozitivele.

China era una dintre cele mai mari pieţe gri din acest punct de vedere pentru dispozitive iPhone, până când Apple a lansat oficial în China telefonul său inteligent compatibil cu reţelele de comunicaţii mobile TD-LTE din această ţară, care folosesc o tehnologie diferită de cea din majoritatea tărilor lumii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici