- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (14.01.2013, 09:46)
- Vlad Popescu
Der Spiegel: Barterele au devenit un fenomen social în uma crizei
Criza financiară a transformat barterele dintr-un trend de nişă într-un fenomen social care poate căpăta amploare în continuare, schimbul de produse şi utilizarea în comun a maşinilor, bicicletelor sau chiar a hainelor fiind pe cale să devină la fel de obişnuită ca shopping-ul, potrivit Der Spiegel.
Urmărește
319 afișări
Der Spiegel: Barterele au devenit un fenomen social în uma crizei
În Germania, antreprenorii care au observat devreme acest trend au început deja să organizeze evenimente unde facilitează o formă de barter între participanţi.
La aşa-numitele petreceri de schimb, participanţii plătesc o taxă de intrare şi aduc hainele, genţile sau pantofii de care nu mai au nevoie, în schimbul cărora primesc monede de la organizatori. Articolele adunate sunt apoi sortate de persoane cu experienţă în retail într-un spaţiu care seamănă cu un magazin, unde participanţii pot utiliza monezile primite anterior pentru a-şi cumpăra produse "noi".
Pentru a evita neplăcerile, organizatorii nu primesc decât articole de marcă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Bolojan: Bugetarii din Senat vor da concursuri
-
Antonescu: Sunt conectat puţin (cu partidele), adică atât cât trebuie
-
Bolojan insistă pentru restructurare: „Nu putem continua risipa banilor publici"
În aşteptarea pregătirilor, invitaţii petrec câteva ore petrecând cu muzică şi cocktailuri.
Astfel de evenimente au apărut în urma crizei financiare pentru a oferi consumatorilor o alternativă la shopping-ul tradiţional.
În SUA, autoarea Rachel Botsman, expert în trenduri economice, numeşte fenomenul "consum colaborator" şi evocă renaşterea schimburilor şi utilizării în comun a locuinţelor, maşinilor şi altor elemente de confort ale vieţii moderne.
Ideea este cu atât mai atractivă pentru tineri, care au venituri discreţionare modeste dar nu vor să renunţe la conforturile oferite de economia modernă de consum, utilizând în comun locuinţe, haine, maşini, unelte.
Revista Time a declarat această nouă formă de consum una dintre cele 10 "idei grozave" care vor schimba lumea.
Internetul înlesneşte, diversifică şi profesionalizează economia de schimb, oferind la preţuri minime, de obicei gratuit, finanţat prin advertising şi/sau comisioane, servicii pentru care există o cere uriaşă, ignorate însă de retailul tradiţional.
Citește pe alephnews.ro: Robert Fico a declarat că opoziția plănuiește o lovitură de stat similară cu revolta EuroMaidan din Ucraina. Ce a declarat Premierul slovac
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Anda Adam participă la Asia Express 2025! Cine e colegul vedetei în emisiunea de la Antena 1
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe