- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.06.2012, 10:58)
- Ioan Dornescu ,
Deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, amânată din nou. Ministrul Transporturilor: Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului
Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) nu va fi deschisă circulaţiei sâmbătă, data stabilită după mai multe amânări, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi, noul termen avansat de autorităţi fiind 1 august, când va începe traficul, însă cu restricţii de viteză şi după ce vor fi remediate unele defecţiuni de construcţie. "Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului", a declarat Silaghi, aflat în vizită pe şantier, răspunzând unei întrebări.
Urmărește
2687 afișări
Deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, amânată din nou. Ministrul Transporturilor: Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
El nu a avansat alt termen pentru deschiderea traficului.
"De asta suntem aici, să vedem, să decidem", a spus el.
Ulterior, Silaghi a spus că problemele vor fi "armonizate" în termen de o lună.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Furtul tezaurului. Explicaţiile date de Directorul Muzeului Naţional de Istorie / Expoziţia, asigurată la peste 30 milioane de euro / Ziar olandez: Hoţii ar fi fugit în Germania
-
The Times: „Ucraina are nevoie de Trump”. Care sunt cele patru scenarii privind încheierea războiului dintre Rusia şi Ucraina
-
Trump impune tarife draconice pentru toate produsele şi interdicţii de călătorie Columbiei / Replica preşedintelui Columbiei
"Într-o lună sperăm să armonizăm problemele, în special de siguranţă a circulaţiei, (...) să putem da drumul la circulaţie, urmând ca recepţia finală să se facă conform tuturor normelor tehnice", a spus ministrul.
Restricţiile de viteză vor fi stabilite împreună cu Poliţia Rutieră.
Potrivit directorului general al CNADNR, Mihail Başulescu, deschiderea circulaţiei ar putea avea loc la 1 august. Întrebat ce restricţii de viteză vor fi impuse, Başulescu a afirmat că acestea vor fi "în jur de 100 de kilometri pe oră, la nivelul unui drum european".
"Timpul este extrem de scurt şi 30 iunie este un termen pe care şi l-au asumat constructorii, n-a fost unul asumat politic. (...) Contractul este întârziat, ei ar fi trebuit să termine în 15 decembrie, penalizările curg de la acea dată", a declarat Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
El a adăugat că au fost constatate defecţiuni de planeitate. "Am remarcat, am simţit acum", a completat Silaghi.
Defecţiunile urmează să fie remediate în luna iulie.
"Aceste defecţiuni, ca să le remediezi, trebui să închizi circulaţia. Nu dorim să bulversăm traficul, să deschidem, să închidem. Şi aceste defecţiuni trebuie remediate", a spus secretarul de stat.
El a adăugat că deschiderea traficului va fi permisă când se va putea circula în condiţii de siguranţă, cu peste 100 de kilometri pe oră.
Silaghi a afirmat că "din nefericire pentru constructori" penalităţile curg în continuare, ridicându-se la 75.000 de lei pe zi. La 22 iunie acestea depăşeau 14 milioane de lei.
"Noi vedem că se lucrează. Nu înţelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atât mai mult cu cât CNADNR a avut suficientă clemenţă faţă de constructori. Există nu mai puţin de 10 acte adiţionale semnate, ceea ce înseamnă un act adiţional la cinci kilometri", a spus ministrul.
Oficialul a precizat că toţi constructorii implicaţi în proiect vor fi penalizaţi.
"Pe noi ne interesează să dăm drumul la toată autostradă, nu ne încălzeşte dacă o porţiune este gata. Ce să facem, să circulăm de nicăieri spre nicăieri? Să venim să ne dăm cu maşinile pe 20 de kilometri?", s-a întrebat el.
Silaghi a efectuat joi o vizită de lucru pe şantierul autostrăzii A3 Bucureşti - Ploieşti, pentru a verifica, la solicitarea premierului Victor Ponta, stadiul lucrărilor.
Ponta i-a solicitat ministrului Transporturilor să inspecteze, joi, lucrările la autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Bucureşti-Constanţa (A2), iar firmelor care au depăşit termenele de execuţie să le aplice "fără milă" sancţiuni.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu ştiau miercuri, cu trei zile înainte de ultimul termen avansat pentru deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, dacă sâmbătă va fi deschisă circulaţia auto.
Primul termen de dare în folosinţă a fost 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori.
Lucrările la autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.
Citește pe www.zf.ro: Se naşte un nou pol imobiliar în Bucureşti. Preţurile apartamentelor din această zonă au explodat cu 30% în doar doi ani VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cine este omul care conduce cel mai important lanţ de restaurante din România şi coordonează o echipă de 1.500 de oameni
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ludovica e una dintre cele mai frumoase soții de fotbalişti și are peste 4.000.000 de fani pe Instagram
PROSPORT.RO
Simona Amânar a ajuns de nerecunoscut. Cum arată fosta campioană olimpică acum, la 45 de ani
CANCAN.RO
Orașul din România în care vin ninsorile săptămâna viitoare, potrivit meteorologilor Weather.com
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe