Directorul financiar al BauMax, retailer care analizează ieşirea din România, a plecat la Deichmann

Directorul financiar al retailerului de bricolaj BauMax România, Radu Stoica, a plecat din companie, iar de la 1 aprilie ocupă o funcţie similară în cadrul reţelei de magazine de încălţăminte Deichmann, mutarea venind în contextul în care grupul austriac analizează ieşirea de pe piaţa locală.

Urmărește
1861 afișări
Imaginea articolului Directorul financiar al BauMax, retailer care analizează ieşirea din România, a plecat la Deichmann

Directorul financiar al BauMax, retailer care analizează ieşirea din România, a plecat la Deichmann (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

"Radu Stoica este CFO (director financiar, n.r.) la Deichmann de la 1 aprilie", au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii retailerului de încălţăminte, cu o reţea de 65 de magazine în România la finele anului trecut.

Deichmann a deschis 11 magazine anul trecut în România şi a înregistrat venituri brute de 251,2 milioane lei (56,8 milioane euro), în creştere cu 15,4% comparativ cu 2012, iar pentru acest an are în plan 6 deschideri noi.

Stoica a ocupat funcţia de director financiar al companiei de bricolaj din luna ianuarie a anului trecut, anterior deţinând funcţii similare în cadrul grupului german Lidl.

În urmă cu o săptămână retailerul austriac de bricolaj, care deţine 15 magazine în România, a anunţat că va închide cele 7 magazine pe care le are în Turcia şi că va decide până la sfârşitul lunii aprilie dacă va păstra operaţiunile din Europa de Sud-Est, inclusiv România.

Guvernul austriac a refuzat propunerea de a cumpăra colecţia de artă a lui Karlheinz Essl, fondator şi proprietar al BauMax, evaluată la 250 de milioane de euro. Fondatorul BauMax intenţiona să folosească banii obţinuţi dintr-o eventuală tranzacţie pentru a salva o parte a companiei şi mii de locuri de muncă.

Retailerul, cu aproape 10.000 de angajaţi în nouă ţări, a înregistrat o pierdere de 126 milioane de euro în 2012, după ce extinderea în Europa de Est a pus o presiune prea mare pe finanţele companiei. Ultima piaţă pe care a intrat BauMax a fost Turcia, în 2010.

Cele mai mari pierderi au fost raportate în 2012 în România, de 26 milioane euro, şi Turcia, 14 milioane euro, potrivit cotidianului austriac Die Presse. Cu excepţia Slovaciei, toate diviziile est-europene ale Baumax au înregistrat pierderi.

Compania nu a publicat încă rezultate pentru anul trecut.

Băncile creditoare ale BauMax, inclusiv Raiffeisen, Erste Group şi Bank Austria, vor decide pe 28 aprilie dacă aprobă un plan de restructurare pentru BauMax.

BauMax are 158 de magazine, din care aproape jumătate în Austria, iar restul în Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia, România, Bulgaria şi Turcia.

Grupul a acumulat datorii de 1 miliard de euro, din care 350 milioane euro împrumuturi pentru operaţiuni şi 650 milioane euro credite ipotecare.

Piaţa românească a retailului de bricolaj traversează o perioadă dificilă, marcată de retrageri şi consolidare.

Grupul britanic Kingfisher a preluat anul trecut, ce la grupul francez Besson, magazinele Bricostore din România, care sunt transformate în Brico Depot.

Reprezentanţii Kingfisher se arătau anul trecut interesaţi de preluarea magazinelor BauMax din România. Şeful companiei, Ian Cheshire, afirma în luna iunie că ar putea apărea oportunitatea de a prelua magazine BauMax din România şi Turcia.

Surse din piaţa de bricolaj au declarat săptămâna trecută că retailerul german Obi se pregăteşte să se retragă în acest an de pe piaţa românescă, unde a înregistrat pierderi în fiecare dintre ultimii ani începând cu 2008, când a deschis primul magazin. Obi a deschis primul magazin din România în 2008, la Oradea, extinzându-se în următorii doi ani cu încă şase unităţi, în Bucureşti (2), Arad, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu.

În luna februarie, grupul german Praktiker a anunţat vânzarea operaţiunilor din România, unde deţinea 27 de magazine, către firma Search Chemicals, deţinută de omul de afaceri turc Omer Susli.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici