Două treimi din băuturile fine consumate vara în România se beau în 5-6 cluburi din Mamaia

Peste 60% din băuturile fine consumate vara în România (vodcă, şampanie şi whisky) se beau în 5-6 cluburi din nordul staţiunii Mamaia, în maxim zece weekend-uri, a declarat agenţiei MEDIAFAX Petru Berciu, directorul general al BDG, cel mai mare importator de băuturi alcoolice din ţară.

Urmărește
557 afișări
Imaginea articolului Două treimi din băuturile fine consumate vara în România se beau în 5-6 cluburi din Mamaia

Două treimi din băuturile fine consumate vara în România se beau în 5-6 cluburi din Mamaia (Imagine: Shutterstock)

"Aceste băuturi se cosumă la mare în zilele de vineri şi sâmbătă, timp de maxim zece weekend-uri. Marea majoritate a consumatorilor acestor băuturi sunt bucureşteni", a spus Berciu.

El a afirmat că în industria băuturilor alcoolice din import, peste 70% din investiţiile firmelor în promovarea produselor sunt concentrate în perioada verii în zona de nord a litoralului, cu precădere în cluburile din nordul staţiunii Mamaia.

O sticlă de 0,7 litri de vodcă sau whisky superpremium costă într-un club între 400 şi 600 de lei, iar preţul unei sticle de şampanie din această categorie depăşeşte 400 de lei.

Petru Berciu a mai spus că vremea ploioasă din luna iunie a redus vânzările de băuturi alcoolice din import pe litoral cu 50% faţă de iunie 2013. Acest lucru, afirmă el, va duce la un recul faţă de anul trecut, ţinând cont de faptul că, în general, business-ul cu băuturi alcoolice din import în perioada verii pe litoral se bazează pe turismul de weekend, adică pe consumatorii care vin pe litoral doar pentru a petrece două nopţi în cluburi.

"Celelalte 40 de procente din piaţa de băuturi superpremium pentru perioada verii le revin, în mare parte, tot bucureştenilor, consumându-se în cluburile din Capitală. Sub 10% din totalul pieţei îl reprezintă consumul din provincie, din cluburile din opt oraşe mari", a adăugat şeful BDG.

BDG este leader pe piaţa băuturilor alcoolice din import, cu o cotă în volum de 32% şi o cifră de afaceri în 2013 de 40 de milioane de euro. Firma concurează cu Cristalex, Pernod Ricard şi PP Distributors.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici