DTZ: Cererea pentru spaţii comerciale va creşte în acest an, retailerii de modă continuă extinderea

Cererea pentru spaţii comerciale va creşte în acest an atât în cadrul galeriilor comerciale, cât şi în parcurile de retail şi mall-urile mari, companii de modă precum LPP, Debenhams, Marks & Spencer, Pepco şi CCC având planuri importante de extindere pe piaţa românească, arată DTZ Echinox.

Urmărește
422 afișări
Imaginea articolului DTZ: Cererea pentru spaţii comerciale va creşte în acest an, retailerii de modă continuă extinderea

DTZ: Cererea pentru spaţii comerciale va creşte în acest an, retailerii de modă continuă extinderea (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"După 4 ani marcaţi de o luptă în repoziţionarea şi consolidarea reţelelor, perioadă în care multe branduri şi-au revizuit strategia de expansiune şi în general au devenit foarte conservatoare, 2014 a adus o îmbunătăţire a consumului, aspect care a relaxat situaţia multor retaileri. În acest context, ne aşteptăm ca în 2015 cererea de spaţii comerciale să crească la toate nivelurile", arată firma de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.

Potrivit sursei citate, companii de modă precum LPP (Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay), Debenhams, Marks & Spencer, Pepco şi CCC au planuri importante pentru România.

"Observăm o atenţie sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia şi Turcia, care atingând un plafon maxim în ţările de origine, decid să se extindă în România datorită similarităţilor consumatorilor, dar şi datorită unei stabilităţi economice validate în ultimii ani", a declarat Sebastian Mahu, Head of Property Management Department al DTZ.

Anul trecut, potrivit datelor DTZ, cele mai multe magazine au fost deschise de H&M, respectiv opt unităţi, dintre care două în Bucureşti, urmat de CCC cu şase deschideri (două în Capitală), Ecco - cinci noi magazine de încălţăminte, Takko - patru unităţi noi (una în Bucureşti), Timeout - trei deschideri (două în Capitală), Mim - trei deschideri şi LC Waikiki - trei magazine (două în Bucureşti).
Totodată, retailerii C&A, New Yorker, Lee Cooper şi Koton au deschis câte două magazine noi, iar Reserved o unitate.

Anul 2014 a marcat un trend pozitiv în zona de retail, datele Eurostat plasând România între fruntaşele Europei, atât pe partea de consum în zona food, cât şi non-food, evoluţie confirmată şi de dinamica din centrele comerciale.

Principalele arii care au cunoscut creşteri anul trecut sunt decoraţiuni, fashion şi servicii, însă performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pieţei, simte o revigorare puternică, arată DTZ.

Această creştere a cifrelor de afaceri înregistrate de retaileri este confirmată de toate proprietăţile din portofoliul DTZ Echinox.

Astfel, Shopping City Suceava a înregistrat o creştere cu 11,76% anul trecut, în comparaţie cu 2013, Felicia Iaşi a urcat cu 14,85%, în ambele cazuri ultimele 3 luni fiind motorul principal al creşterii.

În acelaşi timp, Shopping City Sibiu a crescut cu 6,48%, Promenada Târgu Mureş cu 12,68% şi Uvertura Botoşani cu 12,94%.

DTZ menţionează că există toate premisele ca acest trend să continue şi în 2015 în baza unei creşteri a consumului, mai ales în centrele comerciale cu tradiţie.

DTZ Echinox administrează în prezent un portofoliu de 150.000 metri pătraţi de proiecte real estate, dintre care trei de retail: Shopping City Sibiu şi Shopping City Suceava, în proprietatea Argo Real Estate şi Felicia Shopping Center din Iaşi, în proprietatea CBRE Global Investors, unul rezidenţial: complexul Parcul Privighetorilor şi unul de office: spaţiul de birouri Kellogg's din Floreasca Park (2.500 mp).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici