Dunărea, culoarul pe care se transportă anual 30 mil. tone de mărfuri, are nevoie de investiţii în asigurarea şenalului şi în infrastructura portuară. „Nu mai încărcăm barjele la capacitate maximă din cauza cotelor reduse. Desfacem convoaiele în trecerile dificile.“

Dunărea, culoarul pe care se transportă anual 30 mil. tone de mărfuri, ce are nevoie de investiţii în infrastructura portuară dar şi în condiţiile de navigaţie, se confruntă cu o nouă provocare dat fiind seceta din vara aceasta: debitul fluviului a scăzut şi continuă să se reducă, ceea ce pune probleme transportatorilor.

Urmărește
133 afișări
Imaginea articolului Dunărea, culoarul pe care se transportă anual 30 mil. tone de mărfuri, are nevoie de investiţii în asigurarea şenalului şi în infrastructura portuară. „Nu mai încărcăm barjele la capacitate maximă din cauza cotelor reduse. Desfacem convoaiele în trecerile dificile.“

Dunărea, culoarul pe care se transportă anual 30 mil. tone de mărfuri, are nevoie de investiţii în asigurarea şenalului şi în infrastructura portuară. „Nu mai încărcăm barjele la capacitate maximă din cauza cotelor reduse. Desfacem convoaiele în trecerile dificile.“

Dunărea, culoarul pe care se transportă anual 30 mil. tone de mărfuri, ce are nevoie de investiţii în infrastructura portuară dar şi în condiţiile de navigaţie, se confruntă cu o nouă provocare dat fiind seceta din vara aceasta: debitul fluviului a scăzut şi continuă să se reducă, ceea ce pune probleme transportatorilor. Doar în primele două zile din septembrie debitul la intrarea în ţară (secţiunea Baziaş) a ajuns la 2.550 m3/s şi  va continua să scadă până la 2.200 de m3/s, sub media multianuală a lunii septembrie de 3.800 m3/s, potrivit celor mai recente date publicate de lnstitutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor.

„Ne afectează foarte mult reducerea cotelor mai ales pe zonele Turnu Măgurele-Zimnicea, zona Călăraşi -Cernavodă unde trebuie acum să ocolim 100 de km prin canalul Borcea, Hârşova să ajungem la destinaţie şi în final în portul Constanţa cu cerealele. Mai mult, în trecerile dificile rupem convoaiele de 6 barje şi trecem cu câte o barjă-două ca să nu se afunde. Iar în loc să încărcăm cu 1400 de tone de cereale o barjă, punem 1000 de tone”, a spus Cristian Antistescu, armator, directorul general al companiei Romnav, ce are o flotă de 55 de barje. El spune că lipsesc lucrările de amploare pentru a asigura şenalul navigabil aşa cum au făcut vecinii sârbi şi unguri.

Mai mult, Antistescu precizează că 6 barje ca tonaj reprezintă echivalentul 300 de camioane şi deşi transportul  pe Dunăre este mai putin poluant decât cel rutier lipsesc investiţiile.

România are 1.075 kilometri de Dunăre, adică 40% din totalul sectorului navigabil al fluviului, şi mai multe porturi fluviale, însă doar în patru porturi fluviale au acces şi nave maritime, respectiv la Sulina, Galaţi, Brăila şi Tulcea

Este nevoie de menţinerea şenalului navigabil pentru un transport cât mai eficient, Dunărea fiind un culoar ce ar putea avea un rol strategic în transportul de mărfuri.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici