- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (19.08.2012, 15:00)
- Adrian Dumitrache ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Euroins, Carpatica Asig şi Astra au cumulat peste 60% din reclamaţiile înregistrate la CSA în 2011
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit anul trecut 7.570 de reclamaţii privind serviciile asigurătorilor şi brokerilor, număr în scădere cu 0,15% faţă de anul precedent, majoritatea vizând asigurările auto şi societăţile Euroins, Carpatica Asig şi Astra.
Urmărește
1419 afișări
Euroins, Carpatica Asig şi Astra au cumulat peste 60% din reclamaţiile înregistrate la CSA în 2011 (Imagine: SHutterstock)
Din numărul total de reclamaţii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost îndreptate împotriva societăţilor de asigurare şi 1,77% au vizat brokerii de asigurare.
De asemenea, la CSA au fost înregistrate anul trecut un număr de 163 de reclamaţii depuse de unităţi de reparaţii auto, din care 136 au fost finalizate prin plată de către companiile de asigurări.
Anul trecut, trei societăţi de asigurare au înregistrat cumulat 60,15% din numărul totalul de reclamaţii adresate CSA, şi anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% şi Astra - 15,54%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moldova își crește bugetul pentru apărare. Parlamentul a aprobat o nouă strategie pe 10 ani
-
Surpriză: Oreshnik, racheta minune a lui Vladimir Putin cu care face ravagii în Ucraina, este reuşita Vestului decadent
-
Criza politică din Coreea de Sud se adânceşte: Parlamentul a votat şi pentru destituirea preşedintelui interimar
-
Putin afirmă că premierul slovac Robert Fico s-a oferit să intermedieze negocierile de pace dintre Rusia şi Ucraina
"Dinamica reclamaţiilor înregistrate în anul 2011, raportat la anul 2010, arată că societăţile Euroins şi Astra au înregistrat creşteri de 58,44% şi, respectiv, de 18,91%, în timp ce societatea Carpatica Asig a înregistrat o scădere cu 33,71%", se arată în raportul anual la instituţiei.
Potrivit documentului, CSA a constatat că cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamaţii soluţionate în favoarea petenţilor a fost înregistrat de către Euroins.
Ca urmare a intervenţiei CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de daună prin plata imediată a despăgubirilor cuvenite petenţilor.
"Carpatica Asig a înregistrat cea mai mare pondere a reclamaţiilor constatate ca neîntemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamaţii şi sesizări. Analizând motivele care au stat la baza respingerii de la plată a dosarelor de daună în speţă s-a constatat că 570 reclamaţii, reprezentând 60,77% din total, au la bază concluziile rapoartelor de investigaţii proprii, precum şi pe cele de expertiză tehnică extrajudiciară, efectuate la solicitarea Carpatica Asig", se mai spune în raport.
Potrivit CSA, structura numărului de petiţii înregistrat pe fiecare dintre cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale - 7.268 (96,01%) şi asigurări de viaţă - 302 (3,99%), a rămas similară celei înregistrate în anul 2010.
"Astfel, ponderea importantă au deţinut-o reclamaţiile şi sesizările înregistrate pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) şi Carte Verde şi pentru asigurările facultative CASCO, care deţin cumulat 89,79% din total, de la 91,52% în 2010", se precizează în document.
Pe segmentul asigurărilor RCA, cele 5.460 reclamaţii înregistrate şi soluţionate reprezintă aproximativ 0,09% din numărul total de contracte încheiate şi 1,75% din numărul total al dosarelor de daună avizate.
Din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate pe clasele de asigurări generale, cele aferente RCA au înregistrat o creştere relativ redusă, de 2,96%, iar cele pentru asigurările facultative tip CASCO au marcat o scădere de 17,46%.
Pentru alte forme de asigurări generale s-au înregistrat 471 de reclamaţii şi sesizări, în urcare cu 54,43% faţă de anul 2010.
Potrivit datelor din raport, Comisia a soluţionat în mod favorabil petenţilor un număr de 3.732 de reclamaţii şi sesizări, ceea ce reprezintă 49,30% din totalul înregistrat în 2011. În acelaşi timp, CSA a constatat că 3.838 de reclamaţii şi sesizări au fost neîntemeiate, respectiv 50,70% din total.
Citește pe alephnews.ro: Platforma de socializare X a lui Elon Musk devine un experiment social
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără pe salata boeuf, de Crăciun? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Cristina Demetrescu ne spune care sunt cele 2 zodii care își vor schimba radical viața în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe