- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Euromonitor: Cheltuielile de consum din România vor creşte moderat până în 2020
Cheltuielile de consum din România au fost anul trecut de 4.600 de dolari pe cap de locuitor şi vor înregistra până în 2020 o creştere moderată, constrânsă de scăderea şi îmbătrânirea populaţiei, precum şi de avansul economic şters, potrivit Euromonitor International.
Euromonitor: Cheltuielile de consum din România vor creşte moderat până în 2020 (Imagine: Doru Nica/Mediafax Foto)
Compania de analiză a pieţei anticipează pentru 2012 cheltuieli de consum pe cap de locuitor de 5.300 dolari, urmate de 6.100 dolari în 2014 şi 7.000 de dolari în 2016.
Pentru 2018, Euromonitor estimează că aceste cheltuieli vor ajunge la 8.000 de dolari, iar în 2020 la 9.200 de dolari.
În cazul veniturilor pe cap de locuitor disponibile pentru cheltuieli şi economisire, Euromonitor a calculat 4.600 de dolari în 2010, anticipând că acestea vor avansa la 5.300 dolari în 2012, 6.200 dolari în 2014 şi 7.300 dolari în 2016.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi ce ai de făcut la alegeri. Pui ștampila pe alb!
-
Netanyahu spune că Hamas nu va mai conduce enclava palestiniană
-
DNA despre scandalul panourilor: nu este dispusă efectuarea urmăririi penale faţă de nicio persoană
-
Procurorii din New York spun că se vor opune respingerii condamnării lui Trump
Compania prognozează creşterea acestor venituri la 8.400 de dolari în 2018 şi 9.700 de dolari în 2020.
România este o piaţă mare în expansiune şi se află pe locul patru în Europa de Est în privinţa veniturilor anuale ale populaţiei disponibile pentru cheltuieli şi economisire, care, în 2009, se ridicau la 91,3 miliarde de dolari.
Pe primele trei poziţii se află Rusia, cu 743,6 miliarde dolari, Polonia, cu 266,3 miliarde de dolari şi Cehia, cu 103,2 miliarde de dolari.
În cercetare se arată că România este o ţară săracă, iar creşterea veniturilor şi a cheltuielilor de consum va fi moderată.
Ţara are, fără îndoială, o clasă de mijloc mare şi în creştere, asupra căreia trebuie să se concentreze comercianţii.
În 2009 a avut loc o scădere puternică a cheltuielilor de consum, dar în intervalul 2009-2020 este anticipat un avans considerabil al cheltuielilor în sectorul sănătăţii şi cel al transporturilor.
Euromonitor notează totodată că se menţin diferenţe semnificative între cheltuielile de consum din Bucureşti şi mediul rural.
România a fost puternic afectată de criza economică. Veniturile anuale pe cap de locuitor, disponibile pentru cheltuieli şi economisire, au scăzut în 2009 cu 11,1% în termeni reali, faţă de 2008.
Cheltuielile de consum pe cap de locuitor au înregistrat în acelaşi an un declin de 12,7%.
Creşterea pe termen lung a acestor indicatori este constrânsă de scăderea şi îmbătrânirea populaţiei, precum şi de avansul economic lent.
În 2009, tinerii profesionişti cu vârste cuprinse între 30 de ani şi 34 de ani au înregistrat cele mai mari venituri medii brute.
În Bucureşti şi zonele adiacente a avut loc cea mai mare creştere a cheltuielilor de consum din ţară şi se menţin mari diferenţe între capitală şi mediul rural.
În 2009, cele mai bogate 30% dintre gospodării au realizat peste jumătate din cheltuielile de consum pentru haine şi încălţăminte, transport, comunicaţii, petrecerea timpului liber, educaţie, hoteluri şi catering.
În Europa de Est, Euromonitor anticipează creşterea cheltuielilor de consum pe cap de locuitor de la 5.200 dolari anul trecut la 11.500 dolari în 2020.
Veniturile disponibile pentru cheltuieli şi economisire vor urca de la 5.400 dolari la 12.500 dolari.
Euromonitor International este cel mai mare furnizor de analize de afaceri şi pieţe la nivel mondial.
Compania are sediul central la Londra şi birouri regionale în Chicago, Singapore, Shanghai, Dubai, Vilnius, Cape Town, Sydney şi Santiago.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO