- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.06.2018, 13:25)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video EXCLUSIV | DECLARAŢIA ZILEI: Ministrul Lucian Şova, despre proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov: Nu avem niciun contract cu Banca Mondială
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat luni, pentru MEDIAFAX, că în construcţia autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov „nu avem niciun contract” cu Banca Mondială, enumerând şi motivele pentru care este mai oportună varianta parteneriatelor public-private.
Urmărește
828 afișări
„A fost o intenţie, asumată de fostul premier Mihai Tudose, pentru a obţine asistenţa tehnică din partea Băncii Mondiale, la care era legat şi un credit de 35 de milioane de euro, inclusiv pentru revizuirea unui studiu de fezabilitate anterior. Ulterior, Guvernul a luat decizia de a include proiectul Braşov-Comarnic în noul pachet de parteneriate public-private, astfel că s-a luat în discuţie oportunitatea de a mai semna şi acest împrumut”, a menţionat ministrul Transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Curtea de Justiţie a UE amendează în premieră Comisia Europeană pentru încălcarea GDPR
-
Emil Hurezeanu, despre Visa Waiver: Va fi nevoie de o autorizare electronică în sistemul ESTA
-
Burduja: Gazele din Marea Neagră vor ajunge mai întâi în România şi doar surplusul va fi vândut
„Am răspuns la o scrisoare venită din partea Ministerului Finanţelor, în care eram întrebaţi dacă mai este oportună colaborarea respectivă cu Banca Mondială, şi am apreciat că nu aceasta ar fi calea cea mai fezabilă. Probabil că va urma un memorandum al Guvernului, prin care să le explicăm asta reprezentanţilor BM, să nu-i mai ţinem, cum se spune, încurcaţi. Nu avem niciun contract şi nicio obligaţie, nici contractuală, nici diplomatică, de niciun fel, faţă de Banca Mondială”, a precizat Lucian Şova.
Argumentele ministrului Transporturilor pentru renunţarea la varianta de colaborare cu BM sunt, între altele, următoarele: „Proiectul ar putea fi făcut şi din fonduri europene; la nivelul Guvernului s-ar fi introdus, în varianta cu BM, o componentă de revizuire a studiului de fezabilitate; proiectul este deja inclus în pachetul de parteneriate public-private; s-ar fi adăugat încă 35 de milioane de euro la deficitul bugetar”.
Întrebat dacă această repoziţionare nu va fi percepută ca o renunţare, de fapt, la garanţia probităţii proiectului, Lucian Şova a răspuns că o situaţie similară a mai fost creată la un tronson din autostrada Târgu-Mureş - Iaşi. „A fost o revizuire a studiului de fezabilitate, verificată de Curtea de Conturi, care a constatat că s-au cheltuit de două ori bani pentru acelaşi studiu”, a spus oficialul, arătând că preferă o interpretare nefavorabilă a renunţării la varianta cu Banca Mondială decât să se constate din nou două cheltuieli pentru acelaşi studiu.
Referitor la afirmaţia sa, citată de mai multe surse, potrivit căreia „construcţia de autostrăzi alungă investitorii”, ministrul Transporturilor a precizat că a fost scoasă incorect dintr-un context în care avea loc un schimb de argumente. „Eu susţin în continuare că autostrăzile sunt un motor de creştere economică, am arătat doar că ne confruntăm cu un deficit de forţă de muncă; aceia care mizează pe forţa de muncă ieftină din România vor veni aici cu sau fără autostrăzi (...) şi, oricum în acest orizont de timp de cinci ani, în care vom avea autostrăzile, salariile vor creşte indubitabil”, a mai spus Lucian Şova.
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump amenință că „iadul se va dezlănțui în Orientul Mijlociu” dacă ostaticii nu sunt eliberați
Citește pe www.zf.ro: Şi iată că iese la iveală preţul Schengenului: Gazele din Marea Neagră vor merge în Austria şi Germania
Citește pe www.zf.ro: Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Citește și: COMENTARIU | Guvernul de la Bucureşti întoarce spatele Băncii Mondiale. Cum e posibil aşa ceva?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suedia recuperează ancora petrolierului „flotei fantomă” a Rusiei în cazul sabotării cablului Estlink 2
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Ce a postat Ingrid Baciu, înainte să fie găsită moartă în casă: 'Câtă durere, dezamăgire și trădare să îndure?'
CANCAN.RO
Care sunt numerele de înmatriculare interzise în România, în 2025. Aceasta este lista completă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe