- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (17.10.2014, 15:54)
- Adrian Dumitrache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FAN Courier: Master Planul de Transport este incomplet şi nu ţine cont de priorităţile României
Master Planul de Transport al României este incomplet şi nu ţine cont de priorităţile României, cum ar fi construirea autostrăzii Piteşti - Sibiu sau includerea unor aeroporturi, apreciază directorul general al FAN Courier, Felix Pătrăşcanu.
Urmărește
821 afișări
FAN Courier: Master Planul de Transport este incomplet şi nu ţine cont de priorităţile României (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)
"Master Planul este un alt plan. Credeţi că se va respecta peste 7-8 ani? Nu cred. A fost întocmit pentru că am fost obligaţi de Uniunea Europeană. Altfel, România ar fi pierdut fondurile europene destinate căilor de transport. În opinia mea, în ţara noastră nu se construiesc autostrăzi cu bani de la UE pentru că aceşti bani nu se pot sifona. Dacă ar fi fost bani de la Guvern, lucările ar fi început imediat", a declarat vineri Pătrăşcanu, la o întâlnire cu presa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Curtea Penală Internaţională a emis mandate de arestare pentru Benjamin Netanyahu şi Yoav Gallant
-
Ucraina: Rusia a atacat în premieră cu o rachetă balistică intercontinentală. Atac major lansat de Rusia ca represalii
-
Guvernul anunţă prelungirea plafonării preţurilor la energie şi gaze pentru consumatorii vulnerabili
La începutul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al României în faţa comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzând toate intervenţiile în infrastructură pentru 2014-2030.
Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.
În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.
Cu afaceri de 62,5 milioane de euro în 2013, FAN Courier este unul dintre cei mai importanţi jucători din acest domeniu. Compania are mai mult de 30.000 de clienţi, o flotă auto de peste 2.000 de vehicule şi expediază zilnic 80.000 de colete şi scrisori.
"Se fac numeroase studii de fezabilitate, dar lucrările la autostrăzi întârzie să înceapă. Mi se pare anormală această situaţie. Că este bun sau nu, problema Master Planului sau a documentelor precedente este nepunerea în practică", a spus şeful companiei.
Întrebat dacă FAN Courier este pregătit să onoreze comenzile retailerilor online din perioada Black Friday, Pătrăşcanu a spus că investiţiile realizate în acest an vor ajuta compania să preia "vârful de sarcină", care va depăşi 100.000 de expediţii/zi.
"În acest an am investit 4,2 milioane de euro, din care 3 milioane de euro în zona auto, fapt ce ne-a permis să creştem capacitatea de transport a societăţii la 1.000 de metri cubi/zi. Credem că extinderea flotei auto şi achiziţionarea altor echipamente ne vor permite să facem faţă vârfului de sarcină din perioada Black Friday şi de la sfârşitul anului", a spus Pătrăşcanu.
El a adăugat că se aşteaptă la o majorare de 40-50% a numărul de expediţii din această perioadă.
"Din discuţiile cu retailerii online a reieşit că aceştia se aşteaptă la o dublare a comenzilor în perioada Black Friday şi că au stocurile pregătite în acest sens", a spus şeful FAN Courier, care a adăugat că peste 30% din cifra de afaceri a companiei este susţinută de comenzile primite de la retailerii online, comparativ cu 5% în urmă cu 4-5 ani.
Pătrăşcanu a estimat că afacerile FAN Courier vor creşte cu aproape 20% în acest an şi ar putea depăşi 70 milioane de euro.
"Datele la 9 luni arată că, faţă de estimarea de la începutul anului de 10-15%, una optimistă, avansul cifrei de afaceri se apropie de 19%. Urmează ultimul trimestru, cea mai bună perioadă a anului, şi credem că vom încheia cu o creştere de 20% şi venituri de peste 70 milioane de euro", a spus Pătrăşcanu.
FAN Courier a fost înfiinţată în 1998 şi este deţinută Felix Pătrăşcanu şi fraţii Adrian şi Neculai Mihai.
Citește pe alephnews.ro: Unul din trei oameni suferă de „ura față de mișcare”. Fenomenul poartă numele de misokinezie
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Preotul care a lăsat-o pe Sabrina Carpenter să filmeze scene provocatoare în Biserică a fost eliberat
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată averea sa
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe